A Solar Impulse történelmet írt azzal, hogy az első, kizárólag napenergiával hajtott repülőgépként sikeresen befejezte földkerülő repülőútját. A Kairóból felszálló gép sikeresen teljesítette az út utolsó, 48 órás etapját, majd közép-európai idő szerint hajnali 2 óra 5 perckor leszállt Abu-Dzabiban, a kiindulási állomására.
„Hatalmas szimbolikus jelentőséggel bíró, igazi történelmi siker ez – mondta Ulrich Spiesshofer, az ABB vezérigazgatója. – A sikeres küldetés egyértelműen bebizonyította, hogy az újító szellem és a tiszta technológiák segítségével úgy működtethetjük a világot, hogy az nem jár együtt a Föld véges erőforrásainak felélésével. Az ABB minden dolgozója nevében gratulálok Bertrand Piccardnak, André Borschbergnek és a Solar Impulse nagyszerű csapatának.”
A 125 éve az energetikai és az automatizálási technológiák fejlesztésén dolgozó, svájci központú ABB innovációs és technológia szövetséget a Solar Impulse-szal, mivel azokat a célokat kívánja elérni lent a földön, amelyeket a Solar Impulse sikerrel teljesített a légtérben.
„Küldetésünk sikere nem csak a repülésben, de a megújuló energiák hasznosítása és a tiszta technológiák területén is történelmi jelentőséggel bír” – mondta megérkezésekor Bertrand Piccard, a Solar Impulse pilótája, a projekt kezdeményezője és elnöke.
André Borschberg, a Solar Impulse társalapítója, vezérigazgatója és a gép másik pilótája ezekkel a szavakkal méltatta a két cég közötti partneri kapcsolat értékét: „Az ABB, valamint a projekt kivitelezésében közreműködő többi szervezet szaktudása és támogatása nélkül a küldetésünk nem lett volna megvalósítható.”
A Föld körberepülésére tett kísérlete során a Solar Impulse-nak számos olyan kihívással kellett megküzdenie, amilyenekre a Földön megoldást nyújt az ABB a vevői számára. Ilyen kihívásnak számít a napelemek energiatermelésének maximalizálása, a megújuló energia integrálása a villamosenergia-elosztó rendszerekbe és az energiahatékonyság javítása.
A Földet megkerülő repülőútja során a Solar Impulse leszállt négy kontinensen (Ázsia, Észak-Amerika, Európa és Afrika), átkelt két óceánon (Csendes- és Atlanti-óceán) és átrepült a Földközi-tenger és az Arab-félsziget felett is. Útja során több új repülési rekordot állított fel. A repülőút Japán és Hawaii közötti szakaszában André Borschberg megdöntötte a leszállás nélküli leghosszabb szóló repülés rekordját (117 óra 52 perc), Bertrand Piccard pedig elsőként repülte át az Atlanti-óceánt napelemes repülőgéppel.
Forrás: ABB/GyártásTrend