A lap szerint a Sólyommal hírbe hozott Oman Air érdekes módon egészen hasonló ütemben, hasonló flotta kiépítésére készül, mint ahogy ezt a Sólyom tervezte indulásakor. Az Öböl-menti társaság az eredeti elképzelések szerint 2018-ra érte volna el a negyvennégy gépes állapotot, amelyet most revideált a társaság: már 2017-re ötven géppel repülne, 2022-ig pedig tovább növelné flottáját.
Lényeges különbség a két társaság között, hogy a Sólyomnak mindezidáig nem sikerült beindulnia, és a szakmai befektetőként remélt Oman Air is kihátrált mögüle, írja a lap, amely hozzáfűzi: ha az Oman Air korábban tényleg számított rá, de most már nem veszi tekintetbe európai terjeszkedési lehetőségként és ráhordóként a Sólyom Airwayst, az talán összefügghet a saját szerkezetének gyorsabb kiépítésével.
Az ománi légitársaság jelenleg tizenhét Boeing 737-800-assal, hét A330-as szélestörzsűvel, hat ATR-42-essel és négy Embraer E-175-össel repül, az érvényes rendelési listáján pedig három A330-as, tizenegy 737-es és hat 787-es szerepel.
Forrás: IHO