Speciális légiforgalmi ösztönzőprogramot indított Egyiptom

A közelmúltban új vezetőt nevezett ki bécsi képviselete élére az Egyiptomi Turisztikai Hivatal. Mohamed Desouky, aki az osztrák mellett a magyar, a szlovák és a cseh piacért is felel, lapunknak kiemelte, hogy országa speciális légiforgalmi ösztönzőprogramot indított a közelmúltban.

A szakember, aki az Utazás kiállításon nyilatkozott lapunknak, elmondta, hogy 1976-ban született Kairóban, középiskolába Szaúd-Arábiában járt, majd a Kairói Egyetemen végzett egyiptológia és turizmus szakon. Pályája kezdetén idegenvezetőként dolgozott, majd különböző pozíciókat töltött be az Egyiptomi Turisztikai Hivatalnál. Utóbb helyettes vezetője volt a németországi képviseletnek, tavaly decemberben pedig elfoglalta hivatalát Bécsben.

Az új ösztönzőprogram 2014. november elsején lépett életbe, és idén október végéig lesz érvényes. A program a korábbihoz képest új gondolkodásmódot takar. Eddig a járatokon maradt üres helyek után kapott kompenzációt az adott légitársaság, tavaly ősz óta viszont az eladott helyek után jár az állami támogatás.

Minél több turistát küld a tour-operátor vagy a légitársaság Egyiptomba, annál több támogatást kap. Más szabályok vonatkoznak a menetrendszerinti, a fapados és a charter légitársaságokra, illetve különleges szabályokat alkalmaznak a felső-egyiptomi repterekre (Luxor és Asszuán), illetve a Tabára közlekedő járatok esetén.

Hurghada, Sharm El-Sheikh, Marsa Alam és El Alamein repülőterek esetén a charter légitársaságoknak akkor jár az ösztönző, ha a járatok mindegyike minimum 50%-os töltéssel üzemel. A támogatás mértéke 30-40 dollár között mozog a járat hosszától függően. Az 50%-os töltés elérése után jár az ösztönző egészen a 90%-os töltés eléréséig.

Menetrendszerinti és fapados járatok esetén a fenti repülőtereknél 8800 dolláros támogatást kapnak a légitársaságok minden 44 járatpár után, ami 200 dollárt jelent járatonként. Ez az összeg körülbelül 10%-a a járatok után a repülőtereken fizetendő kiszolgálási díjnak. Ezt az összeget a földi kiszolgálást végző társaságoknak utalják át hathavonta. Két egyiptomi repülőteret is érintő kombinált járatok esetén csak az egyik esetében jár a támogatás.

Luxor, Asszuán és Taba esetében direkt ösztönzőt ad az egyiptomi állam minden egyes utas után, függetlenül attól, hogy charterrel vagy menetrendszerinti járattal érkezett az illető. Feltétel, hogy legalább 40%-os legyen a járat töltése. A támogatás mértéke 40-50 dollár között változik a repülés időtartamától függően, 4 óránál hosszabb repülési idő esetében jár a magasabb összeg. A támogatás egészen a 100%-os töltés eléréséig jár.

Néhány nem közvetlen ösztönzőt is bevezetett Egyiptom a légi forgalom növelése érdekében. A repülőtéri leszállási és kiszolgálási díjakat 75%-kal csökkentették minden charter-, fapados és menetrendszerinti járat számára, maximum 3000 dollár/járat összegig. Ezt a támogatást is közvetlenül a reptér-üzemeltetők és a reptéri földi kiszolgálók kapják meg.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.