Stagnálást vár 2010-ben az easyJet

A múlt évi félmilliós utasforgalomhoz képest 2010-ben stabilitást vár az easyJet alacsony költségvetésű légitársaság a budapesti járatain, de bizonyos feltételek teljesülésével a növekedésre is lát lehetőséget - mondta el Peter Voets, az easyJet kelet-európai marketing igazgatója szerdán a Budapesten tartott sajtótájékoztatón.

Míg 2009-ben a ferihegyi utasforgalom 4,1 százalékkal csökkent egy év alatt, addig az easyJet forgalma 1,9 százalékkal mérséklődött. A légitársaság a Malév és a Wizz Air után a harmadik legnagyobb Ferihegyen. Peter Voets megjegyezte, hogy a másik fapados légitársaságnak Budapest az egyik bázisa, az easyJet viszont "csak" üzemel Budapestre.

Magyar viszonylatban az easyJet férőhely kihasználása 0,1 százalékponttal 88,7 százalékra nőtt, ami jobb a légitársaság 85,5 százalékos átlagához képest. Magyarországon akkor van lehetőség az easyJet forgalmának jelentős növelésére, ha nagyobb lesz az internet lefedettség, elterjedtebb a bankkártya használata és magasabb lesz a fizetőképes kereslet - magyarázta a marketing igazgató.

A légitársaság üzletpolitikája szerint a potenciális utazóközönség a repülőtértől autóval egy órányi úttal megközelíthető sugarú körben él. Ez azért fontos, mert a magyar utas átlagosan 5,9 napot tölt el külföldön az európai 2,5 napos átlaggal szemben. Ilyen időszakra viszont már hosszúnak ítéli a három órát tartó autóutat. A marketing igazgató elmondta, hogy egy repülőút jegyára átlagosan 65 euró, ami több mint 50 százalékkal alacsonyabb a hagyományos légitársaságok áraihoz képest. Magyarázatként hozzáfűzte: az easyJet esetében árkülönbségben 16 százalékot tesz ki az, hogy sűrűbben helyezik el a székeket a repülőgépen, hiszen például nincs szükség konyhára. Tíz százalékpont árelőnyt jelentenek a repülőtéri költségekben elért megtakarítás és hat százalékpontot a közvetlen értékesítés. Az easyJet csak interneten és csak bankkártya fizetéssel ad el repülőjegyet a járataira, így nincs például ügynöki jutalék. Peter Voets példaként a légitársaság székhelyét is megemlítette, ami a London melletti Lutonban lényegében egy hangárban van, és aminek alacsony költsége két százalékpontot jelent az árkülönbségben.

Az easyJet 182 tagból álló flottájának átlagéletkora 3,5 év. Ennek, és a nagyobb kapacitásnak köszönhetően az egy utasra jutó szén-dioxid kibocsátás 27 százalékkal alacsonyabb, mint a hagyományos légitársaságoknál. Egy-egy repülőgép naponta átlagosan 11,9 órát repül, és a fordulási idő - az időszak, amit a gép a célállomáson tölt - mindössze fél óra. A 2009 szeptemberében zárult üzleti évben 45,2 millió utasa volt az easyJetnek. A ferihegyi repülőtéren tavaly egész évben valamivel több mint 8 millió utas fordult meg. Peter Voets emlékeztetett arra, hogy minden egymillió légi utas közvetve ezer munkahelyet generál, és a repülőtér minden alkalmazottja további 1,77 munkahely megteremtéséhez járul hozzá az idegenforgalomban, a közlekedésben, és a gazdaság számos területén. Ez pénzben kifejezve azt jelenti, hogy a repülőtéren elköltött minden egyes euró két eurót generál a repülőtéren kívül. (MTI)


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.