Míg 2009-ben a ferihegyi utasforgalom 4,1 százalékkal csökkent egy év alatt, addig az easyJet forgalma 1,9 százalékkal mérséklődött. A légitársaság a Malév és a Wizz Air után a harmadik legnagyobb Ferihegyen. Peter Voets megjegyezte, hogy a másik fapados légitársaságnak Budapest az egyik bázisa, az easyJet viszont "csak" üzemel Budapestre.
Magyar viszonylatban az easyJet férőhely kihasználása 0,1 százalékponttal 88,7 százalékra nőtt, ami jobb a légitársaság 85,5 százalékos átlagához képest. Magyarországon akkor van lehetőség az easyJet forgalmának jelentős növelésére, ha nagyobb lesz az internet lefedettség, elterjedtebb a bankkártya használata és magasabb lesz a fizetőképes kereslet - magyarázta a marketing igazgató.
A légitársaság üzletpolitikája szerint a potenciális utazóközönség a repülőtértől autóval egy órányi úttal megközelíthető sugarú körben él. Ez azért fontos, mert a magyar utas átlagosan 5,9 napot tölt el külföldön az európai 2,5 napos átlaggal szemben. Ilyen időszakra viszont már hosszúnak ítéli a három órát tartó autóutat. A marketing igazgató elmondta, hogy egy repülőút jegyára átlagosan 65 euró, ami több mint 50 százalékkal alacsonyabb a hagyományos légitársaságok áraihoz képest. Magyarázatként hozzáfűzte: az easyJet esetében árkülönbségben 16 százalékot tesz ki az, hogy sűrűbben helyezik el a székeket a repülőgépen, hiszen például nincs szükség konyhára. Tíz százalékpont árelőnyt jelentenek a repülőtéri költségekben elért megtakarítás és hat százalékpontot a közvetlen értékesítés. Az easyJet csak interneten és csak bankkártya fizetéssel ad el repülőjegyet a járataira, így nincs például ügynöki jutalék. Peter Voets példaként a légitársaság székhelyét is megemlítette, ami a London melletti Lutonban lényegében egy hangárban van, és aminek alacsony költsége két százalékpontot jelent az árkülönbségben.
Az easyJet 182 tagból álló flottájának átlagéletkora 3,5 év. Ennek, és a nagyobb kapacitásnak köszönhetően az egy utasra jutó szén-dioxid kibocsátás 27 százalékkal alacsonyabb, mint a hagyományos légitársaságoknál. Egy-egy repülőgép naponta átlagosan 11,9 órát repül, és a fordulási idő - az időszak, amit a gép a célállomáson tölt - mindössze fél óra. A 2009 szeptemberében zárult üzleti évben 45,2 millió utasa volt az easyJetnek. A ferihegyi repülőtéren tavaly egész évben valamivel több mint 8 millió utas fordult meg. Peter Voets emlékeztetett arra, hogy minden egymillió légi utas közvetve ezer munkahelyet generál, és a repülőtér minden alkalmazottja további 1,77 munkahely megteremtéséhez járul hozzá az idegenforgalomban, a közlekedésben, és a gazdaság számos területén. Ez pénzben kifejezve azt jelenti, hogy a repülőtéren elköltött minden egyes euró két eurót generál a repülőtéren kívül. (MTI)