Stagnálást vár 2010-ben az easyJet

A múlt évi félmilliós utasforgalomhoz képest 2010-ben stabilitást vár az easyJet alacsony költségvetésű légitársaság a budapesti járatain, de bizonyos feltételek teljesülésével a növekedésre is lát lehetőséget - mondta el Peter Voets, az easyJet kelet-európai marketing igazgatója szerdán a Budapesten tartott sajtótájékoztatón.

Míg 2009-ben a ferihegyi utasforgalom 4,1 százalékkal csökkent egy év alatt, addig az easyJet forgalma 1,9 százalékkal mérséklődött. A légitársaság a Malév és a Wizz Air után a harmadik legnagyobb Ferihegyen. Peter Voets megjegyezte, hogy a másik fapados légitársaságnak Budapest az egyik bázisa, az easyJet viszont "csak" üzemel Budapestre.

Magyar viszonylatban az easyJet férőhely kihasználása 0,1 százalékponttal 88,7 százalékra nőtt, ami jobb a légitársaság 85,5 százalékos átlagához képest. Magyarországon akkor van lehetőség az easyJet forgalmának jelentős növelésére, ha nagyobb lesz az internet lefedettség, elterjedtebb a bankkártya használata és magasabb lesz a fizetőképes kereslet - magyarázta a marketing igazgató.

A légitársaság üzletpolitikája szerint a potenciális utazóközönség a repülőtértől autóval egy órányi úttal megközelíthető sugarú körben él. Ez azért fontos, mert a magyar utas átlagosan 5,9 napot tölt el külföldön az európai 2,5 napos átlaggal szemben. Ilyen időszakra viszont már hosszúnak ítéli a három órát tartó autóutat. A marketing igazgató elmondta, hogy egy repülőút jegyára átlagosan 65 euró, ami több mint 50 százalékkal alacsonyabb a hagyományos légitársaságok áraihoz képest. Magyarázatként hozzáfűzte: az easyJet esetében árkülönbségben 16 százalékot tesz ki az, hogy sűrűbben helyezik el a székeket a repülőgépen, hiszen például nincs szükség konyhára. Tíz százalékpont árelőnyt jelentenek a repülőtéri költségekben elért megtakarítás és hat százalékpontot a közvetlen értékesítés. Az easyJet csak interneten és csak bankkártya fizetéssel ad el repülőjegyet a járataira, így nincs például ügynöki jutalék. Peter Voets példaként a légitársaság székhelyét is megemlítette, ami a London melletti Lutonban lényegében egy hangárban van, és aminek alacsony költsége két százalékpontot jelent az árkülönbségben.

Az easyJet 182 tagból álló flottájának átlagéletkora 3,5 év. Ennek, és a nagyobb kapacitásnak köszönhetően az egy utasra jutó szén-dioxid kibocsátás 27 százalékkal alacsonyabb, mint a hagyományos légitársaságoknál. Egy-egy repülőgép naponta átlagosan 11,9 órát repül, és a fordulási idő - az időszak, amit a gép a célállomáson tölt - mindössze fél óra. A 2009 szeptemberében zárult üzleti évben 45,2 millió utasa volt az easyJetnek. A ferihegyi repülőtéren tavaly egész évben valamivel több mint 8 millió utas fordult meg. Peter Voets emlékeztetett arra, hogy minden egymillió légi utas közvetve ezer munkahelyet generál, és a repülőtér minden alkalmazottja további 1,77 munkahely megteremtéséhez járul hozzá az idegenforgalomban, a közlekedésben, és a gazdaság számos területén. Ez pénzben kifejezve azt jelenti, hogy a repülőtéren elköltött minden egyes euró két eurót generál a repülőtéren kívül. (MTI)


Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.
Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra

Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra 

Hiszen a Singapore Airlines (SIA) friss jelentéséből kiderül, hogy a 2024/25-ös pénzügyi év első hat hónapjában a 19,2 millió utast szállítottak, ami 10,8 százalékos éves növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Féléves mérleg az Emirates-nél

Féléves mérleg az Emirates-nél 

A vállalatcsoport közzétette a 2024-2025-ös pénzügyi év első félévének eredményeit: új rekordot döntött a csoportszintű nyereség és árbevétel.
Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés

Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés 

Ez a harmadik Airbus A220-300-as szállítás a idei évben, a légitársaság által megrendelt 50 darab Airbus A220-300 repülőgép egyike.
Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban!

Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban! 

Erdőkertesen szállt fel és a Nyugati Pályaudvarra tartott egy gazdátlan kutya.
Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál

Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál 

2024 harmadik negyedévében 5,4 százalékkal növelte utasforgalmi kapacitását a Turkish Airlines. A légitársaság összesen 24,5 millió utast szállított, és 1,3 milliárd USD főtevékenységből származó nyereséget ért el.
A közösségi közlekedést is érintik a delegációk miatti forgalmi változások

A közösségi közlekedést is érintik a delegációk miatti forgalmi változások 

A BKK az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében mindenkinek a 2-es, a 3-as és a 4-es metró igénybevételét ajánlja.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.