A The Wall Street Journal az ügyet ismerő forrásaira hivatkozva azt írta, a gép megsérült repülési adatrögzítőjéből kinyert adatok szerint az utazómagasságon repülő Boeing 737-800-ast a szarvkormány előre tolásával hirtelen és vélhetően szándékosan szinte függőleges süllyedésbe vitték, amíg a földnek nem ütközött. A repülőgép azt tette, amit “parancsoltak” neki, és a nyomozást vezető kínai hatóság sem jelezte, hogy műszaki hibát talált volna.
A lap forrásai szerint ezért most a részt vevő amerikai nyomozók munkája elsősorban a pilótákra és az általuk végrehajtott manőverekre fókuszál, bár meglehet az esélye annak is, hogy valaki betört a pilótafülkébe.
A légitársaság a lappal azt közölte: semmilyen bizonyíték nincs arra, hogy a repülőgéppel bármilyen műszaki probléma lett volna, és megismételték korábbi közleményüket, amelyben azt írták, a pilóták egészségügyi, családi és anyagi háttere rendezett volt, a pilótafülkébe való betörést pedig nem tartják életszerűnek. Közölték, hogy a légiforgalmi irányítás, amikor a radarokon észlelte, hogy a repülőgép extrém süllyedésbe kezdett, próbálta hívni a járat személyzetét, ám válasz nem érkezett.
A kínai légügy nem reagált a megkeresésre.
Mint arról beszámoltunk, a China Eastern Airlines Boeing 737-800-asa március 11-én zuhant le. A fedélzetén 123 utas és 9 fős személyzet utazott, a katasztrófa után túlélőket nem találtak.
Az ügy a mostani információk alapján kísértetiesen hasonlít a Germanwings 4U 9525-ös, Barcelona-Düsseldorf járatával történtekre. A 2015. március 24-én történt balesetről kiderült, hogy a mentálhigiénés problémákkal küzdő első tiszt, Andreas Lubitz kizárta a kapitányt a pilótafülkéből, és az Alpok egyik hegyoldalának vezette a gépet, közben pedig egy szót sem szólt. A fedélzeten 144 utas és 6 fős személyzet volt, senki nem élte túl a katasztrófát.