„Az ágazat gyorsabban tér magához, mint vártuk. Ugyanakkor jelentősek a régiók közötti különbségek. Európa fele olyan gyorsan tér magához, mint Ázsia” – mondta Giovanni Bisignani, az IATA ügyvezetője.
A globális utas férőhely-szám 5,9%-kal nőtt júniusban, míg a kihasználtság 79,5 százalékot tett ki.
Európát kivéve mindenhonnan az utas szám két számjegyű növekedését jelentették – tájékoztatott a IATA, megjegyezve, hogy Európában a vulkáni hamu okozta válságot követően a kereslet újra emelkedőben van. A növekedés üteme az öreg kontinensen 1-2%-kal felett van a 2008-as csúcsév azonos időszakában mért adatnak. Európában csupán 7,8% volt a forgalombővülés 2009-hez képest, míg a kapacitás plusz 4,3%.
Továbbra is a Közel-Keleten a leggyorsabb a növekedés. A forgalom 18%-kal, míg az ülések száma 13,1 százalékkal emelkedett júniusban a bázisévhez képest. Ázsia Csendes-óceáni térségében a két mérőszám 15,5 és 4,4 százalékos növekedést mutat. A IATA kiemeli: Kína továbbra is a növekedés motorja.
Észak-Amerikai fuvarozók forgalma plusz 10,8% idén júniusban, míg a kapacitás 5,6%-ot nőtt. Latin-Amerikai légitársaságok az európai majdnem kétszeresét, 14,7%-os növekedést könyvelhetnek a forgalom terén a kérdése időszak alatt.
„A helyzet óvatos optimizmusra int minket” – nyilatkozta Bisignani, hozzátéve – „a növekvő bizalom jele, hogy a Farnborough-i Légi Bemutatón 400 repülőgépre adtak le rendelést.” Bisignani egyben figyelmeztetett: „Az így kibővült kapacitás kihívások elé állít minket.”