Szeptember végén zárta pénzügyi évét az easyJet

Az easyJet üzleti és üzemi teljesítménye a hálózat egészén belül továbbra is stabil, derül ki a légitársaság 2012. szeptember 30-án végződő 12 hónapos időszakra vonatkozó üzleti beszámolójából.

A 2012-es olimpia végét követően a Londonból induló járatok iránti kereslet a várakozások felső határértékét megközelítő mértékben nőtt – legjobban az utószezoni piac és a tengerparti desztinációk teljesítettek. Ennek eredményeképp a 2012. szeptember 30-ával véget érő hat hónap egy ülőhelyre jutó árbevétele változatlan árfolyamon számolva az „egy számjegyű tartomány alsó/középső szegmensét” emlegető korábbi előrejelzésekkel szemben valószínűleg 5-5,5%-kal fog növekedni.

A július 25-én közzétett időszaki vezetőségi beszámolóban az easyJet rámutatott azokra a kihívásokra, melyek elé a londoni olimpia kapcsán megnövekvő forgalom állította a vállalatot, továbbá azokra a lépésekre, melyeket a sportesemény és az európai sztrájkveszély által okozott fennakadások minimalizálása érdekében tett. Az easyJet örömmel nyugtázza, hogy ebben az igen kritikus nyári időszakban a fennakadások egészen jelentéktelen mértékűek voltak, így sikerült javítani a járatpontosságot és növelni az utasok hagyományosan kiemelkedő elégedettségét is. Mindennek eredményeképpen második félévi költségek valószínűleg a korábban közzétett előrejelzéssel összhangban alakulnak, az egy ülőhelyre jutó, üzemanyagköltséget nem tartalmazó és változatlan árfolyamon számított költségek pedig 1,5-2%-kal növekednek.

Vártnál magasabb adózás előtti nyereség

Az euró és a font előző évihez képest számított, jelentős árfolyamváltozásának hatása miatt számottevő lesz a különbség a második félévi árbevételnek és a költségeknek a változatlan árfolyamon számított és a beszámolóban szereplő összege között. Az egy ülőhelyre jutó árbevétel-növekedés beszámolóban szereplő összege várhatóan 2-3% között lesz, míg az egy ülőhelyre jutó, üzemanyagköltséget nem tartalmazó költségek beszámoló szerinti összege 2-3,5%-os költségcsökkenést mutat majd.

Az easyJet várnál kedvezőbb nyár végi árbevételének és a kellemetlen meglepetésektől mentes működési környezetnek köszönhetően az igazgatóság által a 2012. szeptember 30-án véget érő 12 hónapos időszakra várt módosított adózás előtti nyereség összege jelenleg 310-320 millió GBP között van, szemben az adózás előtti nyereség korábban várt, 280-300 millió GBP közötti összegével.

Európa rövid távú gazdasági kilátásai továbbra is rendkívül bizonytalanok; 2012-ben az easyJet a járatkimaradások szokatlanul alacsony számából is profitálni tudott. A légitársaság egy járatára eső repülőtéri költségek a 2013-as pénzügyi évben előre láthatólag 80 millió GBP-vel fognak emelkedni, amit a szabályozott spanyol- és olaszországi repülőtereken fizetendő, az infláció mértékét jelentősen meghaladó reptéri díjak okoznak. E kedvezőtlen hatások ellenére az easyJet továbbra is az ügyfelek elégedettségét, a stabil működést, a járathálózat hatékonyságát, valamint a szigorú költséggazdálkodást és a tőkegazdálkodási fegyelmet tartja szem előtt, így a sikeres működés feltételei a jövőben is biztosítottak.

Megfelelően alakulnak a foglalások a légitársaságnál, a 2013. szeptember 30-án véget érő év első harmadára az ülőhelyek egyharmada elkelt; ez megfelel az előző évi helyzetnek.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.