A 2012-es olimpia végét követően a Londonból induló járatok iránti kereslet a várakozások felső határértékét megközelítő mértékben nőtt – legjobban az utószezoni piac és a tengerparti desztinációk teljesítettek. Ennek eredményeképp a 2012. szeptember 30-ával véget érő hat hónap egy ülőhelyre jutó árbevétele változatlan árfolyamon számolva az „egy számjegyű tartomány alsó/középső szegmensét” emlegető korábbi előrejelzésekkel szemben valószínűleg 5-5,5%-kal fog növekedni.
A július 25-én közzétett időszaki vezetőségi beszámolóban az easyJet rámutatott azokra a kihívásokra, melyek elé a londoni olimpia kapcsán megnövekvő forgalom állította a vállalatot, továbbá azokra a lépésekre, melyeket a sportesemény és az európai sztrájkveszély által okozott fennakadások minimalizálása érdekében tett. Az easyJet örömmel nyugtázza, hogy ebben az igen kritikus nyári időszakban a fennakadások egészen jelentéktelen mértékűek voltak, így sikerült javítani a járatpontosságot és növelni az utasok hagyományosan kiemelkedő elégedettségét is. Mindennek eredményeképpen második félévi költségek valószínűleg a korábban közzétett előrejelzéssel összhangban alakulnak, az egy ülőhelyre jutó, üzemanyagköltséget nem tartalmazó és változatlan árfolyamon számított költségek pedig 1,5-2%-kal növekednek.
Vártnál magasabb adózás előtti nyereség
Az euró és a font előző évihez képest számított, jelentős árfolyamváltozásának hatása miatt számottevő lesz a különbség a második félévi árbevételnek és a költségeknek a változatlan árfolyamon számított és a beszámolóban szereplő összege között. Az egy ülőhelyre jutó árbevétel-növekedés beszámolóban szereplő összege várhatóan 2-3% között lesz, míg az egy ülőhelyre jutó, üzemanyagköltséget nem tartalmazó költségek beszámoló szerinti összege 2-3,5%-os költségcsökkenést mutat majd.
Az easyJet várnál kedvezőbb nyár végi árbevételének és a kellemetlen meglepetésektől mentes működési környezetnek köszönhetően az igazgatóság által a 2012. szeptember 30-án véget érő 12 hónapos időszakra várt módosított adózás előtti nyereség összege jelenleg 310-320 millió GBP között van, szemben az adózás előtti nyereség korábban várt, 280-300 millió GBP közötti összegével.
Európa rövid távú gazdasági kilátásai továbbra is rendkívül bizonytalanok; 2012-ben az easyJet a járatkimaradások szokatlanul alacsony számából is profitálni tudott. A légitársaság egy járatára eső repülőtéri költségek a 2013-as pénzügyi évben előre láthatólag 80 millió GBP-vel fognak emelkedni, amit a szabályozott spanyol- és olaszországi repülőtereken fizetendő, az infláció mértékét jelentősen meghaladó reptéri díjak okoznak. E kedvezőtlen hatások ellenére az easyJet továbbra is az ügyfelek elégedettségét, a stabil működést, a járathálózat hatékonyságát, valamint a szigorú költséggazdálkodást és a tőkegazdálkodási fegyelmet tartja szem előtt, így a sikeres működés feltételei a jövőben is biztosítottak.
Megfelelően alakulnak a foglalások a légitársaságnál, a 2013. szeptember 30-án véget érő év első harmadára az ülőhelyek egyharmada elkelt; ez megfelel az előző évi helyzetnek.