Az Air France 447 számú, Rio de Janeiro és Párizs között közlekedő járata 228 emberrel a fedélzetén 2009. június 1-jén zuhant a tengerbe a brazil partoktól mintegy 1100 kilométernyire. Utasai között négy magyar állampolgár és egy szlovákiai magyar is volt. A vizsgálatot vezető Alain Bouillard szerint, ha a gépet ott találják meg, ahonnan az óceán mélyéről, a fekete dobozból érkezett utolsó jeleket fogták, akkor elképzelhető, hogy a gép megszakítva útját visszafordult Rió felé, ugyanis a légi forgalomirányítókhoz beérkezett utolsó információk Rio de Janeiróhoz képest egy távolabbi pozíciót jelöltek meg. A testület azt követően jutott erre a következtetésre, hogy a katasztrófa után fogott jeleket most egy új technológia segítségével elemezték, és ennek köszönhetően sikerült a gép lezuhanásának feltehető körzetét szűkíteni. Ez pedig távolabb fekszik az eddig véltnél. "Ez egy lehetséges feltételezés" - mondta Bouillard, hozzátéve, megválaszolásra vár a kérdés, miért fordult vissza a gép. Eddig a 200 négyzetkilométeres zónának már a kétharmadát átfésülték távirányítású tengeralattjáróval. A BEA vezetője, Jean-Paul Troadec elmondta, hogy először megpróbálják megtalálni a gép maradványait, majd igyekeznek felderíteni a fekete dobozok helyét. Utóbbiak nélkül valószínűleg soha nem lenne kideríthető, hogy miért zuhant le az Air France járata. (MTI)
Szerdáig megtalálhatják a tavaly lezuhant Air France gépet
Várhatóan szerdáig megtalálják a tavaly júniusban lezuhant Air France gépet - amely Rióból Párizsba tartott - a francia vizsgálatot irányító testület (BEA) hétfői közlése szerint.

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours
Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál
A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

Repülési élmény autista gyerekeknek
Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt
2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!
Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság
A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító
Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Kutyafogadó a római reptéren
A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában
Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.