A repülőtérre vezető első számú fővárosi útvonalon (Lenyingradszkoje sossze/Lenyingradka) június 26-án kezdődött el a felújítás a 24-es kilométerkőnél, egy vasútvonal felett átvezető hídon, ahol a három sávból kettőt lezártak mindkét irányba. Korlátozásokat vezettek be a moszkvai külső körgyűrűnél is, így a reptér felől érkezők nem hajthatnak le a Lenyingradkára. A márciusban balesetveszélyesnek minősített felüljáró átadását október 1-jére ígérik - jelenti az MTI.
Mihail Vasziljenko, a seremetyjevói nemzetközi repülőteret (Seremetyjevo-2) üzemeltető vállalat vezetője azzal vádolta meg a moszkvai önkormányzatot, hogy akadályozza a közlekedést a repülőtérre. Jurij Luzskov polgármesternek címezve mondandóját Vasziljenko internetes naplójában azt írta, hogy szerinte a főútvonal felújítását direkt időzítették a vnukovói repülőtér új termináljának megnyitásához, hogy ezzel előnyhöz juttassák Seremetyjevo versenytársait. A közlekedési főfelügyelet visszautasította a bírálatot, hangsúlyozva, hogy szükség van a híd felújítására. Leszögezte azt is, hogy a munkálatoknak semmi köze sincs az új vnukovói terminál július 3-i felavatásához. Vlagyimir Putyin miniszterelnök a kormány csütörtöki ülésén utasította helyettesét, Szergej Ivanovot, hogy tegyen lépéseket a helyzet rendezésének érdekében.
A reptér menedzsmentje azt tanácsolja az utasoknak, hogy vegyék igénybe a Seremetyjevo-2 E-terminálját a Belorusz pályaudvarral összekötő gyorsvasutat, amely 35 perc alatt teszi meg az utat. A belvároshoz közeli pályaudvaron sem könnyű autóval parkolni, de legalább közvetlenül át lehet szállni a kiterjedt metróvonalakat összekötő körgyűrűn fekvő metróállomásra.
Oroszország egyik legnagyobb nemzetközi repülőtere, az állam 100 százalékos tulajdonában álló Seremetyjevo-2 tavaly 14,7 millió utast szolgált ki, naponta több mint 70 ezren veszik igénybe. Ez a telephelye a legnagyobb nemzeti légitársaságnak, az Aeroflotnak. Csak június 28-án 700 ezer eurós veszteséget okozott a légitársaságnak, hogy a dugók miatt 1300 utasa nem jutott ki időben a repülőtérre. Seremetyjevo és az ugyancsak moszkvai Domogyedovo mellett Vnukovo a harmadik legnagyobb orosz repülőtér, 75 százalékban a moszkvai önkormányzat tulajdona. Tavaly 7,7 millió utast szolgált ki, idén pedig 8,4 millióra számítanak. Az új terminál megnyitásának köszönhetően 20 millióra tervezik növelni a forgalmat, míg Seremetyjevo-2 2015-re - az átépítések és az új, harmadik leszállópálya kiépítése után - éves szinten 30 millió utas fogadására lesz képes.
Peking, Mexikóváros és Johannesburg után Moszkva a világ negyedik városa, ahol a legtöbb dugó alakul ki. Kiszámíthatatlan, hogy meddig tart az autózás, mindazonáltal a moszkvai vezetők a legtürelmesebbek, átlagosan 2,5 órát vesztegelnek az utakon. Moszkváé az elsőség a torlódás maximális idejét illetően is, 300 perccel, a következő Peking és Johannesburg 192 perccel.