Az M0-ás útgyűrű bővítésének lényege, hogy megszűntesse azokat a reggeli torlódásokat az autópálya szakasz déli szektorában, amelyek az 1990-es évekbeli műszakilag hiányos tervezés miatt alakulnak ki. Ez az autópálya szakasz a régió második legforgalmasabb autópálya szakasza a bécsi körgyűrű után. Naponta 25.000 járműegység halad át rajta forgalmi sávonként. A fejlesztéssel az autópálya 2x3 sávos lesz 2 leállósávval, amellyel nagy mértékben csökken a reggeli torlódás. Az M0 útgyűrű déli szektorában 3 szakaszon folyt a kivitelezés.
Az M1-es és M6-os autópályák közötti szakasz a korábbi pálya mellett, annak északi oldalán épült meg. Az M6-os autópálya és az 51. sz. főút közötti szakaszon a korábbi pálya déli oldalán, a pálya mellett történt a bővítés. A szakaszon két Duna-híd is megépült (Hárosi Duna-híd és Soroksári Duna-híd). A harmadik, 51. sz. főút és M5 autópálya közötti szakaszon az út új nyomvonalon épült. Az út közvetlenül csatlakozik az M0-ás keleti szektorához, ezzel gyűrűvé zárva az M0 ezen szakaszát, így nem kell majd kitérőt tenni az M5-ön a déli illetve a keleti szektor eléréséhez.
Szombattól tehát osztott pályás, leállósávos gyorsforgalmi úton autózhatunk a teljes déli szektoron.
Forrás: Turizmus Online