A kezdeményezésben a teljes Lufthansa-csoport, az Air France-KLM-csoport, a Croatia Airlines, az Air Europa, az ITA Airways és a SAS Scandinavian Airlines mellett a római, amszterdami, párizsi, frankfurti, müncheni és bécsi repülőtér, valamint az izlandi és spanyol légikikötőket üzemeltető társaságok vesznek részt.
Közös nyilatkozatukban azt írták: minden társaság vállalta, hogy 2050-re nettó karbonsemlegesen fognak működni, és üdvözlik az unió Fit for 55 elnevezésű kezdeményezését, amely a közösség területén lévő szennyező cégektől várja el ugyanezt.
Ugyanakkor szerintük fontos változtatásokat kell kezdeményezni bizonyos törvényjavaslatokban, különben a légiutas-forgalom az EU-n kívüli gyűjtő-elosztó központokba terelődhet az egyenlőtlen versenyfeltételek következtében kialakuló drágább repülőjegyek miatt.
A tervek szerint például a fenntartható forrásból előállított repülőgép-üzemanyag alkalmazásának kötelezettsége és a kerozinadó az európán belüli, valamint az EU területéről induló bármely járatra kiterjedne, az unión kívülről induló, és oda soha be nem lépőkre azonban nem.
A szövetség tagjai úgy látják, hogy az egyre szigorúbb emissziókereskedelmi rendszer, valamint a fenntartható kerozin vásárlásának támogatása, és az uniós és unión kívüli repülőtereken átszálló utasok adóztatás szempontjából azonos besorolása lenne indokolt.
Forrás: Airportal.hu