T5 dizájn: szelek szárnyának építészete a londoni Heathrow-n

A híres párizsi Pompidou Center, a strasbourg-i Emberi Jogok Európai Bírósága, a londoni Millennium Dome, a linz-i Solar City és a New York-i ikertornyok helyén épülő Tower 3 épületeinek megtervezése után, Sir Richard Rogers újabb dizájn remekművel írhatja be nevét az egyetemes építészet történetébe, a Heathrow repülőtér új termináljával.

A kizárólag a British Airways számára épülő új terminálkomplexum megépítésére 1989-ben írt ki nemzetközi tervpályázatot a repülőteret üzemeltető British Airport Authority. Az ultramodern terminálépülettel kapcsolatos legfontosabb üzemeltetői elvárás az volt, hogy képes legyen „betölteni Nagy-Britannia és Európa kapujának szerepét” az évente itt megforduló mintegy 30 millió utas számára úgy, hogy eközben újabb kapukat és távlatokat nyit meg az utazási kényelem, valamint a környezetvédelem terén is. Sir Richard Rogers és az általa vezetett építészműhely nyertes dizájn-koncepciójában a tervek szerint egy 40 méter magas, 396 méter hosszú és 176 méter széles terminálépület született meg, amelynek teteje óriás hullámot szimbolizál. A hullám, mint dizájnelem, elsősorban azt a légies könnyedséget és gyorsaságot fejezi ki, amelyet a T5 nyújt majd a British Airways utasainak. A British Airways várakozásai szerint a T5-re érkező utasok 80 százaléka már otthon bejelentkezik a járatra a ba.com oldalon keresztül, vagy a repülőtéren kihelyezett 96 önkiszolgáló check-in automata segítségével teszi ezt meg, csomagját pedig a 96 csomagfeladó (Fast Bag Drop) pult egyikénél adja le. A bejelentkezés és csomagfeladás így mindössze 90 másodpercet vesz majd igénybe. A T5 építése jó alkalmat adott arra, hogy a British Airways gyökeresen átalakítsa reptéri váróit is. Az új terminálépületben 6, összesen 2500 utas kényeztetésére alkalmas váró létesült. Az új kristálycsillárokkal, a frottír anyagokkal és képzőművészi alkotásokkal díszített várók dekadens külsőt kaptak, amelynek hangulatát tovább emeli a napszakhoz igazodó megvilágítás. A várókat kézzel megmunkált térelválasztók osztják külön szekciókra.

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.