T5 dizájn: szelek szárnyának építészete a londoni Heathrow-n

A híres párizsi Pompidou Center, a strasbourg-i Emberi Jogok Európai Bírósága, a londoni Millennium Dome, a linz-i Solar City és a New York-i ikertornyok helyén épülő Tower 3 épületeinek megtervezése után, Sir Richard Rogers újabb dizájn remekművel írhatja be nevét az egyetemes építészet történetébe, a Heathrow repülőtér új termináljával.

A kizárólag a British Airways számára épülő új terminálkomplexum megépítésére 1989-ben írt ki nemzetközi tervpályázatot a repülőteret üzemeltető British Airport Authority. Az ultramodern terminálépülettel kapcsolatos legfontosabb üzemeltetői elvárás az volt, hogy képes legyen „betölteni Nagy-Britannia és Európa kapujának szerepét” az évente itt megforduló mintegy 30 millió utas számára úgy, hogy eközben újabb kapukat és távlatokat nyit meg az utazási kényelem, valamint a környezetvédelem terén is. Sir Richard Rogers és az általa vezetett építészműhely nyertes dizájn-koncepciójában a tervek szerint egy 40 méter magas, 396 méter hosszú és 176 méter széles terminálépület született meg, amelynek teteje óriás hullámot szimbolizál. A hullám, mint dizájnelem, elsősorban azt a légies könnyedséget és gyorsaságot fejezi ki, amelyet a T5 nyújt majd a British Airways utasainak. A British Airways várakozásai szerint a T5-re érkező utasok 80 százaléka már otthon bejelentkezik a járatra a ba.com oldalon keresztül, vagy a repülőtéren kihelyezett 96 önkiszolgáló check-in automata segítségével teszi ezt meg, csomagját pedig a 96 csomagfeladó (Fast Bag Drop) pult egyikénél adja le. A bejelentkezés és csomagfeladás így mindössze 90 másodpercet vesz majd igénybe. A T5 építése jó alkalmat adott arra, hogy a British Airways gyökeresen átalakítsa reptéri váróit is. Az új terminálépületben 6, összesen 2500 utas kényeztetésére alkalmas váró létesült. Az új kristálycsillárokkal, a frottír anyagokkal és képzőművészi alkotásokkal díszített várók dekadens külsőt kaptak, amelynek hangulatát tovább emeli a napszakhoz igazodó megvilágítás. A várókat kézzel megmunkált térelválasztók osztják külön szekciókra.

Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül

Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül 

A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?

Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás? 

A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!

Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell! 

Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett

Veganuár a felhők felett 

Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit

A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit 

Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen

Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen 

A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban

Durván emelkedő kompárak Görögországban 

Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.