10 éves születésnapján 164 utassal a fedélzetén gördült be a légitársaság Airbus A321-ese ferihegyi állóhelyére. Nem is olyan rossz szám egy 195 személyes gépen. Ahogy a társaság budapesti foglaltsága is meggyőző - derült ki Szolnok Péter elmondásából. A légitársaság hazai képviseletének vezetője elárulta: a hetente nyolcszor közlekedő járat átlagban 73,4 százalékon pörög. Ez ugyan némiképp elmarad a TAP tavalyi, 2012-höz képest 3,4%-ot javuló 79,4%-os foglaltsági rátájától, de csüggedésre nincs ok. Az idei év végére meglesz a budapesti járat 500 ezredik utasa is. A fejlődés bizonyítéka: a 2011-es 54 000 után idén már 74 332 utasra számítanak. Ehhez számhoz romániai, szlovákiai és szerb utasok egyaránt hozzájárulnak - tájékoztatott Szolnok Péter. Bár utóbbiak július 1-től már Belgrádból juthatnak el Lisszabonon keresztül a TAP által lefedett világ pontjaira. Külön jó hír, hogy mára a járatot majdnem 50-50 százalékban tölti a magyar illetve a portugál közönség.
Visszatérve Budapestre, nyáron inkább a point-to-point forgalom jellemző, míg télen jelentősen megnő a lisszaboni bázison átszálló utasok száma - főképp Brazília felé. A 85 úti célt repülő TAP második otthona Brazília, ahol a téli menetrendben debütáló Manaus-szal együtt 12 reptérre közlekednek. Ezzel szövetségén, a Star Alliance-en belül első. A brazil járatok töltöttségén idén sokat dob a labdarúgó VB, míg két év múlva a riói olimpia kozmetikázza majd a számokat. Eddigre szeretné a TAP az első légitársaságok közt hadrendbe állítani az európai „műanyag” gépet, az Airbus A350-est. Ha netán csúszna a típus átvétele, a társaság A330-asaival, illetve a 16 A350-es érkezésével leszerelni tervezett A340-eseivel továbbra is kényelmesen el lehet jutni egyebek mellett Sao Paulo-ba napi kétszer is.
A portugál fővárosba jellemzően egyéni, egyre növekvő számú online foglalással utazunk turistáskodni. A business-forgalomnak azonban van hova fejlődni. A szülinapi járaton mindössze 4 üzleti osztályú utas ült; a cégek továbbra is igyekeznek költségkímélő módon utaztatni munkatársaikat. Még a három és fél órás útra is - tette hozzá Szolnok Péter.
Híres felfedezőik nyomában a portugálok másfelé is repítik a Lisszabonban átszállókat. Szolnok Péter arról számolt be, hogy az utóbbi évek egyik téli slágerévé vált Zöld-foki-szigetek mellett Marokkó is egyre népszerűbb. Ráadásul már a Marokkóba kiutaztató legnagyobb hazai irodák is a TAP-ot választják charter helyett.