Az évforduló alkalmából rendezett csütörtöki ünnepségen a sajtó képviselői testközelből szemlélhették meg a TAP Airbusának landolását, majd Szolnok Péter, a TAP Portugal légitársaság hazai képviseletét ellátó Chapman-Freeborn értékesítési igazgatója beszélt a légicég sikeres elmúlt éveiről és terveiről.
Az immár harmadik éve nyereséges TAP Portugal légitársaság március vége óta, idei nyári menetrendjében heti nyolcra emelte Budapest és Lisszabon között közlekedő járatainak számát. Sőt hamarosan Románia felé is nyitni fognak, várhatóan július 1-jétől heti három járatuk köti össze Bukarestet és Lisszabont.
Szolnok Péter beszélt arról is, hogy a tavalyi évben 2,5 millió eurós nyereséget elért légitársaságot az idei évben várhatóan privatizálja majd a portugál állam. A légitársaságnak több kérője is van, a lehetséges nyertesről azonban még nem tudni semmi konkrétumot.
A légitársaság sikere nagyrészt a Dél-Amerikába irányuló hosszútávú járatoknak köszönhető, Szolnok Péter elmondta, már nem csak a portugálok utaznak rendszeresen az egykori gyarmati területekre, hanem nagyon sok tehetős Brazil is velük jön Európába. Sikeresek voltak az Afrikai járatnyitások is, ahova további új úti célokat is terveznek. Sok új járat indult az elmúlt években Kelet-Európa irányába is.
A légitársaság 2011-es átlagos töltése 76%-os volt, a Budapesti járat is jól teljesít, átlagosan 72%-os kihasználtsággal repülnek, ami a nyári, kora őszi időszakban eléri a 80%-ot. Egészen friss adat, hogy a Budapest-Lisszabon vonalon a tavalyi évben összesen 54 000 utas utazott a légitársasággal.
A légitársaság az Airbus család mellett tette le voksát, az amúgysem túl idős flotta A330-as és A340-eseit folyamatosan A350-esekre fogják cserélni, válaszolt újságírói kérdésre David Jacinto, a légitársaság kelet-európai kereskedelmi igazgatója. Ebből a típusból 16-ra adtak le rendelést, az első gép a tervek szerint novemberben várható.