A késedelem oka a műszaki tartalom bővítése, a vasút a Nyugati pályaudvar–Kőbánya–Kispest–Vecsés vonalon közlekedik majd, megvalósításához csupán a Szemere telepi megállót kell másfél kilométerrel arrább költöztetni, valamint építeni kell egy átjárót a megállótól Ferihegy 1-re. A pályamunkák kivitelezésénél spórolni akart a MÁV, ezért csak emelt szintű karbantartást tervezett be, ám úgy tűnik, ennél többre is van lehetőség. Mivel a szakasz felújítását amúgy is támogatja az unió, ezért kézenfekvő volt, hogy az ajándék pénzből átépítsék a pályát. Ehhez azonban át kellett dolgozni a tervdokumentációt. A ferihegyi vasút tervével múlt év végén kezdett el foglalkozni a MÁV és a gazdasági minisztérium. Az eredeti elképzelések a Keletiből induló, zárt pályás gyorsvasútról szóltak tízmilliárd forintért. Az év elején változott a koncepció, és egy olcsóbb megoldás jött a képbe: a vonat e szerint már a Nyugatiból indult volna, a végállomás pedig Ferihegy 2 lett volna, megállóval Ferihegy 1-en. Az út az iparvágányokon vezetett volna a reptérre, ám ez a terv a gyakorlatban nem volt megvalósítható. Végül összehozták a kellemest a hasznossal: a Budapest–Vecsés–Szolnok–Lőkösháza szakaszt uniós forrásból így is, úgy is felújítják, ennek költsége hat és fél milliárd forint. Ehhez képest a ferihegyi kitérő csupán százmilliós nagyságrendű többletráfordítást jelent. A ferihegyi vonat félóránként fog járni, erre a célra két Desiro motorvonatot állítanak forgalomba. Az út negyedóráig tart, és a jegyár az ígéretek szerint versenyképes lesz egy négyfős család taxiszámlájával, 1500 forint körül alakulhat. (Magyar Hírlap)
Télre készül el a ferihegyi vasút
Ősz helyett legfeljebb decemberben készül el a Ferihegyet a belvárossal összekötő vasút – tudta meg a Magyar Hírlap.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben
Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje
Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről
A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos
Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!
Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők
A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren
Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair
2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását
A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.