A késedelem oka a műszaki tartalom bővítése, a vasút a Nyugati pályaudvar–Kőbánya–Kispest–Vecsés vonalon közlekedik majd, megvalósításához csupán a Szemere telepi megállót kell másfél kilométerrel arrább költöztetni, valamint építeni kell egy átjárót a megállótól Ferihegy 1-re. A pályamunkák kivitelezésénél spórolni akart a MÁV, ezért csak emelt szintű karbantartást tervezett be, ám úgy tűnik, ennél többre is van lehetőség. Mivel a szakasz felújítását amúgy is támogatja az unió, ezért kézenfekvő volt, hogy az ajándék pénzből átépítsék a pályát. Ehhez azonban át kellett dolgozni a tervdokumentációt. A ferihegyi vasút tervével múlt év végén kezdett el foglalkozni a MÁV és a gazdasági minisztérium. Az eredeti elképzelések a Keletiből induló, zárt pályás gyorsvasútról szóltak tízmilliárd forintért. Az év elején változott a koncepció, és egy olcsóbb megoldás jött a képbe: a vonat e szerint már a Nyugatiból indult volna, a végállomás pedig Ferihegy 2 lett volna, megállóval Ferihegy 1-en. Az út az iparvágányokon vezetett volna a reptérre, ám ez a terv a gyakorlatban nem volt megvalósítható. Végül összehozták a kellemest a hasznossal: a Budapest–Vecsés–Szolnok–Lőkösháza szakaszt uniós forrásból így is, úgy is felújítják, ennek költsége hat és fél milliárd forint. Ehhez képest a ferihegyi kitérő csupán százmilliós nagyságrendű többletráfordítást jelent. A ferihegyi vonat félóránként fog járni, erre a célra két Desiro motorvonatot állítanak forgalomba. Az út negyedóráig tart, és a jegyár az ígéretek szerint versenyképes lesz egy négyfős család taxiszámlájával, 1500 forint körül alakulhat. (Magyar Hírlap)
Télre készül el a ferihegyi vasút
Ősz helyett legfeljebb decemberben készül el a Ferihegyet a belvárossal összekötő vasút – tudta meg a Magyar Hírlap.

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről
Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában
Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét
A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren
A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói
Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain
A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.

Emirates és Visit Hungary megállapodás
Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát
A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.

Járattörlések a belgiumi repülőtéren
A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen
A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.