Télre készül el a ferihegyi vasút

Ősz helyett legfeljebb decemberben készül el a Ferihegyet a belvárossal összekötő vasút – tudta meg a Magyar Hírlap.

A késedelem oka a műszaki tartalom bővítése, a vasút a Nyugati pályaudvar–Kőbánya–Kispest–Vecsés vonalon közlekedik majd, megvalósításához csupán a Szemere telepi megállót kell másfél kilométerrel arrább költöztetni, valamint építeni kell egy átjárót a megállótól Ferihegy 1-re. A pályamunkák kivitelezésénél spórolni akart a MÁV, ezért csak emelt szintű karbantartást tervezett be, ám úgy tűnik, ennél többre is van lehetőség. Mivel a szakasz felújítását amúgy is támogatja az unió, ezért kézenfekvő volt, hogy az ajándék pénzből átépítsék a pályát. Ehhez azonban át kellett dolgozni a tervdokumentációt. A ferihegyi vasút tervével múlt év végén kezdett el foglalkozni a MÁV és a gazdasági minisztérium. Az eredeti elképzelések a Keletiből induló, zárt pályás gyorsvasútról szóltak tízmilliárd forintért. Az év elején változott a koncepció, és egy olcsóbb megoldás jött a képbe: a vonat e szerint már a Nyugatiból indult volna, a végállomás pedig Ferihegy 2 lett volna, megállóval Ferihegy 1-en. Az út az iparvágányokon vezetett volna a reptérre, ám ez a terv a gyakorlatban nem volt megvalósítható. Végül összehozták a kellemest a hasznossal: a Budapest–Vecsés–Szolnok–Lőkösháza szakaszt uniós forrásból így is, úgy is felújítják, ennek költsége hat és fél milliárd forint. Ehhez képest a ferihegyi kitérő csupán százmilliós nagyságrendű többletráfordítást jelent. A ferihegyi vonat félóránként fog járni, erre a célra két Desiro motorvonatot állítanak forgalomba. Az út negyedóráig tart, és a jegyár az ígéretek szerint versenyképes lesz egy négyfős család taxiszámlájával, 1500 forint körül alakulhat. (Magyar Hírlap)

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.