Télre készül el a ferihegyi vasút

Ősz helyett legfeljebb decemberben készül el a Ferihegyet a belvárossal összekötő vasút – tudta meg a Magyar Hírlap.

A késedelem oka a műszaki tartalom bővítése, a vasút a Nyugati pályaudvar–Kőbánya–Kispest–Vecsés vonalon közlekedik majd, megvalósításához csupán a Szemere telepi megállót kell másfél kilométerrel arrább költöztetni, valamint építeni kell egy átjárót a megállótól Ferihegy 1-re. A pályamunkák kivitelezésénél spórolni akart a MÁV, ezért csak emelt szintű karbantartást tervezett be, ám úgy tűnik, ennél többre is van lehetőség. Mivel a szakasz felújítását amúgy is támogatja az unió, ezért kézenfekvő volt, hogy az ajándék pénzből átépítsék a pályát. Ehhez azonban át kellett dolgozni a tervdokumentációt. A ferihegyi vasút tervével múlt év végén kezdett el foglalkozni a MÁV és a gazdasági minisztérium. Az eredeti elképzelések a Keletiből induló, zárt pályás gyorsvasútról szóltak tízmilliárd forintért. Az év elején változott a koncepció, és egy olcsóbb megoldás jött a képbe: a vonat e szerint már a Nyugatiból indult volna, a végállomás pedig Ferihegy 2 lett volna, megállóval Ferihegy 1-en. Az út az iparvágányokon vezetett volna a reptérre, ám ez a terv a gyakorlatban nem volt megvalósítható. Végül összehozták a kellemest a hasznossal: a Budapest–Vecsés–Szolnok–Lőkösháza szakaszt uniós forrásból így is, úgy is felújítják, ennek költsége hat és fél milliárd forint. Ehhez képest a ferihegyi kitérő csupán százmilliós nagyságrendű többletráfordítást jelent. A ferihegyi vonat félóránként fog járni, erre a célra két Desiro motorvonatot állítanak forgalomba. Az út negyedóráig tart, és a jegyár az ígéretek szerint versenyképes lesz egy négyfős család taxiszámlájával, 1500 forint körül alakulhat. (Magyar Hírlap)

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.