Kamarudin Meranun a közlés szerint azt mondta, az első útvonalak között Hawaii is szerepel, de további részleteket nem említett.
Megjegyezte, dolgoznak az európai járathálózat visszaállításán is, amelyet még 2012-ben a magas kerozinárak és adók miatt szüntettek meg. Akkor a hosszútávú járatok teljesítésére szakosodott Air Asia X Kuala Lumpurból Londonba közlekedett. A társaság már megkérte az üzemeléshez szükséges engedélyeket.
Korábban a cégcsoport egyik leányvállalatának, a Thai Air Asiának a vezérigazgatója, Tassapon Bijleveld egy szaklapnak nyilatkozva azt mondta, Kelet-Európában is terjeszkedni szeretne társaság, Thaiföldről indítanának diszkont repülőjáratokat Budapestre, Prágába és Varsóba. Az Airportal.hu szaklap megkeresésére akkor a Budapest Airport megerősítette, hogy tárgyalnak a céggel, részleteket azonban nem közöltek.
A malajziai székhelyű Air Asia 1996-ban kezdte működését, leányvállalataival együtt mára utasforgalom és flottaméret tekintetében Ázsia legnagyobb diszkont légitársaságává nőtte ki magát. A 176 repülőgépes flottával 176 célállomásra közlekednek, 2016-os utasforgalma a várakozások szerint meghaladta az 50 milliót. A 2015-ös teljes üzleti évben 450 millió dollár üzemi és 121 millió dollár adózott eredményt ért el.
Forrás: MTI