„Egy márka, amelynek múltjában éppúgy tükröződik a Margitsziget és a főváros története, mint az italfogyasztás kultúrájának változása. Lassan másfél évszázada ismert, hogy a Margitszigeten páratlan minőségű víz fakad, amelyből az első Kristályvizet már több mint száz esztendeje zárták palackba” – olvasható még a Margitszigeti Kristályvízről a Pepsi magyarországi honlapján. Januártól azonban már nem a szigetről palackozza ásványvizét a FÁÜ Pepsi Americas, a piacról eltűnik a Margitszigeti Kristályvíz.
„Több oka is van annak, hogy megszüntetjük a Margitszigeti Kristályvíz gyártását. Az egyik, hogy a piacon megváltoztak a fogyasztói igények, a kereslet elmozdult az alacsonyabb ásványi anyag tartalmú vizek iránt. A másik ok pedig, hogy kedvezőbb előállítási költséget biztosító helyet találtunk” – mondta el a Kreatív Online-nak Berényi Attila, a FÁÜ Pepsi Americas marketingigazgatója. A vállalat vizsgálta annak a lehetőségét, hogy esetleg új gépsort építsenek ki a Margitszigeten, ám ez nehézségekbe ütközött, mivel a gyártás műemlék jellegű épületben folyt. Emellett zöldmezős beruházásban is gondolkodtak, a jelenlegi gazdasági helyzet miatt azonban a harmadik megoldás mellett döntöttek: az Aquarius nevű céggel kötött együttműködés nyomán januártól az albertirsai lelőhelyről palackoznak.(A Margitszigeti Kristályvíz üzeme a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában áll, így ők döntenek az épület további hasznosításáról.)
A FÁÜ egyébként bő három éve költött a Margitszigeti Kristályvíz újrabevezető kampányára, amelynek fő üzenete a márka tradíciója volt, erre utalt a szpotban feltűnő négy történelmi korszak – barnított, fekete-fehér és színes – képei.
„A margitszigeti szót nem írhatjuk rá a palackra, hiszen nem onnan leljük a vizet, ám a Kristályvíz márkát tovább visszük, és ennek az imázsát erősítjük, nem pedig a lelőhelyét, mint azt tettük 2006-ban” – magyarázta Berényi Attila. Az albertirsai vízből palackozott Kristályvíz újrapozícionáló kampánya márciusban indul, ennek részleteiről egyelőre annyit tudni, hogy a modernitás lesz az egyik jellemzője. A frissített márkaarculaton és az integrált kampányon a DDB dolgozik, az ügynökség 2008 óta áll kapcsolatban a vállalattal.
A Pepsi is megújul
A FÁÜ Pepsi Americas márkaportfoliójának életében a legnagyobb esemény a Pepsi arculatmegújítása. Az új csomagolást kapott termékeket folyamatosan terjesztik Európában, itthon a kétliteres üdítőn már látszik az új logó. „Eddig többféle Pepsi címke létezett, most azonban lecseréljük mindet, helyettük lesz az egységes új, »mosolygós« logó” – mondta Berényi Attila, aki szerint az új arculat illeszkedik a fő célcsoportjuk, a fiatalok web2.0-es világához. A Pepsi új kampánya tavasz végén, az üdítőszezon idején indul, jelenleg a BBDO dolgozik a kampányon.
„Tavaly jól bevált, hogy vegyes kampányt alkalmazunk, vagyis a központilag adott tartalmat megtöltjük helyi elemekkel. Ilyen magyar fejlesztésű kampány volt a 15 másodperc hírnév. Hasonlóra készülünk most is, a globális Pepsi kampányt magyar ízekkel akarjuk megtölteni, a célközönség médiahasználatához igazítva erős digitális résszel” – árulta el a marketingigazgató.
Berényi Attila a Gemius/Ipsos Audience Research kutatásából idézett, ami szerint a tizenévesek 90 százaléka internetfelhasználó, ők naponta több órát töltenek előtt és egyszerre több médiacsatornát – internet, tévé, mobiltelefon – használnak. A Pepsi ezt a réteget párhuzamosan, több csatornán keresztül szeretné majd megszólítani.
A BBDO Budapest egyébként nemcsak a Pepsi arculatfrissítő kampányán gondolkodik, hanem a FÁÜ által forgalmazott Lay’s chipsmárka regionális kommunikációs fejlesztésén is. A reklámfilmet Magyarországon forgatják januárban, és a budapesti ügynökség által készített szpotot vetítik majd az európai országokban – tájékoztatott a marketingigazgató.
A Margiszigeti Kristályvíz |
„A Margitsziget északi végén, az Árpád-híd lábánál még 1868-ban fúrt kutat Zsigmondy Vilmos, amelynek vizét évtizedeken keresztül szinte szabadon élvezhette bárki, aki a szigeten járt. Az egykoron Palatinus néven ismertté vált víz palackozására létrehozott üzem az Árpád-híd építési munkálatai miatt később áttelepült a sziget déli szegletébe, ahol a műemléki védelem alatt álló épületben Margitszigeti Kristályvíz néven kerül palackokba. (…) A háború után az ásványvíz bő négy évtizeden keresztül igazi mostohagyerek volt. A háború utáni években kevesen engedhették meg maguknak a palackozott ásványvizek vásárlását, az idegenforgalom és az éttermek pedig csak elenyésző forgalmat jelentettek. A hatvanas évek sem hozta el a fellendülést, hiszen hiába kezdtek kicsit jobban élni az emberek, megjelent a szódásszifon, és ezzel a házi buborékos víz gyártása. Évtizedek teltek el úgy, hogy csak a legjobb éttermek tartottak ásványvizet, és sokáig élelmiszerbolt se nagyon akadt, ahol ilyesmit lehetett volna kapni. Forrás: FÁÜ-Pepsi |