Tizenöt gép a levegőbe repül Ferihegyen

De nem a toló- és a felhajtóerő segítségével egy férfi elképzelése szerint, aki egy a Ferihegynek csütörtök este eljuttatott levelében tizenöt járat felrobbantásával fenyegetőzött.

„Egy márka, amelynek múltjában éppúgy tükröződik a Margitsziget és a főváros története, mint az italfogyasztás kultúrájának változása. Lassan másfél évszázada ismert, hogy a Margitszigeten páratlan minőségű víz fakad, amelyből az első Kristályvizet már több mint száz esztendeje zárták palackba” – olvasható még a Margitszigeti Kristályvízről a Pepsi magyarországi honlapján. Januártól azonban már nem a szigetről palackozza ásványvizét a FÁÜ Pepsi Americas, a piacról eltűnik a Margitszigeti Kristályvíz.

„Több oka is van annak, hogy megszüntetjük a Margitszigeti Kristályvíz gyártását. Az egyik, hogy a piacon megváltoztak a fogyasztói igények, a kereslet elmozdult az alacsonyabb ásványi anyag tartalmú vizek iránt. A másik ok pedig, hogy kedvezőbb előállítási költséget biztosító helyet találtunk” – mondta el a Kreatív Online-nak Berényi Attila, a FÁÜ Pepsi Americas marketingigazgatója. A vállalat vizsgálta annak a lehetőségét, hogy esetleg új gépsort építsenek ki a Margitszigeten, ám ez nehézségekbe ütközött, mivel a gyártás műemlék jellegű épületben folyt. Emellett zöldmezős beruházásban is gondolkodtak, a jelenlegi gazdasági helyzet miatt azonban a harmadik megoldás mellett döntöttek: az Aquarius nevű céggel kötött együttműködés nyomán januártól az albertirsai lelőhelyről palackoznak.(A Margitszigeti Kristályvíz üzeme a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában áll, így ők döntenek az épület további hasznosításáról.)

A FÁÜ egyébként bő három éve költött a Margitszigeti Kristályvíz újrabevezető kampányára, amelynek fő üzenete a márka tradíciója volt, erre utalt a szpotban feltűnő négy történelmi korszak – barnított, fekete-fehér és színes – képei.
 

{video|id=914|width=425|height=344}



„A margitszigeti szót nem írhatjuk rá a palackra, hiszen nem onnan leljük a vizet, ám a Kristályvíz márkát tovább visszük, és ennek az imázsát erősítjük, nem pedig a lelőhelyét, mint azt tettük 2006-ban” – magyarázta Berényi Attila. Az albertirsai vízből palackozott Kristályvíz újrapozícionáló kampánya márciusban indul, ennek részleteiről egyelőre annyit tudni, hogy a modernitás lesz az egyik jellemzője. A frissített márkaarculaton és az integrált kampányon a DDB dolgozik, az ügynökség 2008 óta áll kapcsolatban a vállalattal.

 
A Pepsi is megújul
A FÁÜ Pepsi Americas márkaportfoliójának életében a legnagyobb esemény a Pepsi arculatmegújítása. Az új csomagolást kapott termékeket folyamatosan terjesztik Európában, itthon a kétliteres üdítőn már látszik az új logó. „Eddig többféle Pepsi címke létezett, most azonban lecseréljük mindet, helyettük lesz az egységes új, »mosolygós« logó” – mondta Berényi Attila, aki szerint az új arculat illeszkedik a fő célcsoportjuk, a fiatalok web2.0-es világához. A Pepsi új kampánya tavasz végén, az üdítőszezon idején indul, jelenleg a BBDO dolgozik a kampányon.

„Tavaly jól bevált, hogy vegyes kampányt alkalmazunk, vagyis a központilag adott tartalmat megtöltjük helyi elemekkel. Ilyen magyar fejlesztésű kampány volt a 15 másodperc hírnév. Hasonlóra készülünk most is, a globális Pepsi kampányt magyar ízekkel akarjuk megtölteni, a célközönség médiahasználatához igazítva erős digitális résszel” – árulta el a marketingigazgató.
 


Berényi Attila a Gemius/Ipsos Audience Research kutatásából idézett, ami szerint a tizenévesek 90 százaléka internetfelhasználó, ők naponta több órát töltenek előtt és egyszerre több médiacsatornát – internet, tévé, mobiltelefon – használnak. A Pepsi ezt a réteget párhuzamosan, több csatornán keresztül szeretné majd megszólítani.

A BBDO Budapest egyébként nemcsak a Pepsi arculatfrissítő kampányán gondolkodik, hanem a FÁÜ által forgalmazott Lay’s chipsmárka regionális kommunikációs fejlesztésén is. A reklámfilmet Magyarországon forgatják januárban, és a budapesti ügynökség által készített szpotot vetítik majd az európai országokban –  tájékoztatott a marketingigazgató.
 

A Margiszigeti Kristályvíz

„A Margitsziget északi végén, az Árpád-híd lábánál még 1868-ban fúrt kutat Zsigmondy Vilmos, amelynek vizét évtizedeken keresztül szinte szabadon élvezhette bárki, aki a szigeten járt. Az egykoron Palatinus néven ismertté vált víz palackozására létrehozott üzem az Árpád-híd építési munkálatai miatt később áttelepült a sziget déli szegletébe, ahol a műemléki védelem alatt álló épületben Margitszigeti Kristályvíz néven kerül palackokba. (…) A háború után az ásványvíz bő négy évtizeden keresztül igazi mostohagyerek volt. A háború utáni években kevesen engedhették meg maguknak a palackozott ásványvizek vásárlását, az idegenforgalom és az éttermek pedig csak elenyésző forgalmat jelentettek. A hatvanas évek sem hozta el a fellendülést, hiszen hiába kezdtek kicsit jobban élni az emberek, megjelent a szódásszifon, és ezzel a házi buborékos víz gyártása. Évtizedek teltek el úgy, hogy csak a legjobb éttermek tartottak ásványvizet, és sokáig élelmiszerbolt se nagyon akadt, ahol ilyesmit lehetett volna kapni.

Az ásványvíz népszerűsége a nyolcvanas évek végén kezdett növekedni, mi több, szép lassan divat lett a víz fogyasztása. Míg korábban sok pincér a vizet kérő vendéget szinte kinézte a terített asztal mellől, néhány év alatt azt az éttermet kezdték furán méregetni, amelyik nem tartott legalább egyfajta jó minőségű ásványvizet. Hosszú évekig ez többnyire a Margitszigeti Kristályvíz volt, amelynek sikeréhez egy gazdaságtörténeti tény is hozzájárult.

A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Rt.-vel együtt ugyanis a Pepsi nemcsak az üdítő-, hanem az ásványvízgyártást is megvásárolta. Az üdítőital-óriásnak köszönhető gyártókapacitás korszerűsítés és fejlesztés pedig lehetővé tette, hogy a Margitszigeti Kristályvíz az ország minden szegletében kapható termék legyen. S míg a legtöbb versenytárs csak az elmúlt években ébredt, és kezdett el korábban sohasem hallott nevű ásványvizeket gyártani, addig a Margitszigeti Kristályvíz több mint száz éves tradícióval a háta mögött, ma is ugyanazt a megbízható minőséget és állandóságot képviseli, mint a múlt század hajnalán.”

Forrás: FÁÜ-Pepsi

 

 


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.