Tizenöt gép a levegőbe repül Ferihegyen

De nem a toló- és a felhajtóerő segítségével egy férfi elképzelése szerint, aki egy a Ferihegynek csütörtök este eljuttatott levelében tizenöt járat felrobbantásával fenyegetőzött.

„Egy márka, amelynek múltjában éppúgy tükröződik a Margitsziget és a főváros története, mint az italfogyasztás kultúrájának változása. Lassan másfél évszázada ismert, hogy a Margitszigeten páratlan minőségű víz fakad, amelyből az első Kristályvizet már több mint száz esztendeje zárták palackba” – olvasható még a Margitszigeti Kristályvízről a Pepsi magyarországi honlapján. Januártól azonban már nem a szigetről palackozza ásványvizét a FÁÜ Pepsi Americas, a piacról eltűnik a Margitszigeti Kristályvíz.

„Több oka is van annak, hogy megszüntetjük a Margitszigeti Kristályvíz gyártását. Az egyik, hogy a piacon megváltoztak a fogyasztói igények, a kereslet elmozdult az alacsonyabb ásványi anyag tartalmú vizek iránt. A másik ok pedig, hogy kedvezőbb előállítási költséget biztosító helyet találtunk” – mondta el a Kreatív Online-nak Berényi Attila, a FÁÜ Pepsi Americas marketingigazgatója. A vállalat vizsgálta annak a lehetőségét, hogy esetleg új gépsort építsenek ki a Margitszigeten, ám ez nehézségekbe ütközött, mivel a gyártás műemlék jellegű épületben folyt. Emellett zöldmezős beruházásban is gondolkodtak, a jelenlegi gazdasági helyzet miatt azonban a harmadik megoldás mellett döntöttek: az Aquarius nevű céggel kötött együttműködés nyomán januártól az albertirsai lelőhelyről palackoznak.(A Margitszigeti Kristályvíz üzeme a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában áll, így ők döntenek az épület további hasznosításáról.)

A FÁÜ egyébként bő három éve költött a Margitszigeti Kristályvíz újrabevezető kampányára, amelynek fő üzenete a márka tradíciója volt, erre utalt a szpotban feltűnő négy történelmi korszak – barnított, fekete-fehér és színes – képei.
 

{video|id=914|width=425|height=344}



„A margitszigeti szót nem írhatjuk rá a palackra, hiszen nem onnan leljük a vizet, ám a Kristályvíz márkát tovább visszük, és ennek az imázsát erősítjük, nem pedig a lelőhelyét, mint azt tettük 2006-ban” – magyarázta Berényi Attila. Az albertirsai vízből palackozott Kristályvíz újrapozícionáló kampánya márciusban indul, ennek részleteiről egyelőre annyit tudni, hogy a modernitás lesz az egyik jellemzője. A frissített márkaarculaton és az integrált kampányon a DDB dolgozik, az ügynökség 2008 óta áll kapcsolatban a vállalattal.

 
A Pepsi is megújul
A FÁÜ Pepsi Americas márkaportfoliójának életében a legnagyobb esemény a Pepsi arculatmegújítása. Az új csomagolást kapott termékeket folyamatosan terjesztik Európában, itthon a kétliteres üdítőn már látszik az új logó. „Eddig többféle Pepsi címke létezett, most azonban lecseréljük mindet, helyettük lesz az egységes új, »mosolygós« logó” – mondta Berényi Attila, aki szerint az új arculat illeszkedik a fő célcsoportjuk, a fiatalok web2.0-es világához. A Pepsi új kampánya tavasz végén, az üdítőszezon idején indul, jelenleg a BBDO dolgozik a kampányon.

„Tavaly jól bevált, hogy vegyes kampányt alkalmazunk, vagyis a központilag adott tartalmat megtöltjük helyi elemekkel. Ilyen magyar fejlesztésű kampány volt a 15 másodperc hírnév. Hasonlóra készülünk most is, a globális Pepsi kampányt magyar ízekkel akarjuk megtölteni, a célközönség médiahasználatához igazítva erős digitális résszel” – árulta el a marketingigazgató.
 


Berényi Attila a Gemius/Ipsos Audience Research kutatásából idézett, ami szerint a tizenévesek 90 százaléka internetfelhasználó, ők naponta több órát töltenek előtt és egyszerre több médiacsatornát – internet, tévé, mobiltelefon – használnak. A Pepsi ezt a réteget párhuzamosan, több csatornán keresztül szeretné majd megszólítani.

A BBDO Budapest egyébként nemcsak a Pepsi arculatfrissítő kampányán gondolkodik, hanem a FÁÜ által forgalmazott Lay’s chipsmárka regionális kommunikációs fejlesztésén is. A reklámfilmet Magyarországon forgatják januárban, és a budapesti ügynökség által készített szpotot vetítik majd az európai országokban –  tájékoztatott a marketingigazgató.
 

A Margiszigeti Kristályvíz

„A Margitsziget északi végén, az Árpád-híd lábánál még 1868-ban fúrt kutat Zsigmondy Vilmos, amelynek vizét évtizedeken keresztül szinte szabadon élvezhette bárki, aki a szigeten járt. Az egykoron Palatinus néven ismertté vált víz palackozására létrehozott üzem az Árpád-híd építési munkálatai miatt később áttelepült a sziget déli szegletébe, ahol a műemléki védelem alatt álló épületben Margitszigeti Kristályvíz néven kerül palackokba. (…) A háború után az ásványvíz bő négy évtizeden keresztül igazi mostohagyerek volt. A háború utáni években kevesen engedhették meg maguknak a palackozott ásványvizek vásárlását, az idegenforgalom és az éttermek pedig csak elenyésző forgalmat jelentettek. A hatvanas évek sem hozta el a fellendülést, hiszen hiába kezdtek kicsit jobban élni az emberek, megjelent a szódásszifon, és ezzel a házi buborékos víz gyártása. Évtizedek teltek el úgy, hogy csak a legjobb éttermek tartottak ásványvizet, és sokáig élelmiszerbolt se nagyon akadt, ahol ilyesmit lehetett volna kapni.

Az ásványvíz népszerűsége a nyolcvanas évek végén kezdett növekedni, mi több, szép lassan divat lett a víz fogyasztása. Míg korábban sok pincér a vizet kérő vendéget szinte kinézte a terített asztal mellől, néhány év alatt azt az éttermet kezdték furán méregetni, amelyik nem tartott legalább egyfajta jó minőségű ásványvizet. Hosszú évekig ez többnyire a Margitszigeti Kristályvíz volt, amelynek sikeréhez egy gazdaságtörténeti tény is hozzájárult.

A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Rt.-vel együtt ugyanis a Pepsi nemcsak az üdítő-, hanem az ásványvízgyártást is megvásárolta. Az üdítőital-óriásnak köszönhető gyártókapacitás korszerűsítés és fejlesztés pedig lehetővé tette, hogy a Margitszigeti Kristályvíz az ország minden szegletében kapható termék legyen. S míg a legtöbb versenytárs csak az elmúlt években ébredt, és kezdett el korábban sohasem hallott nevű ásványvizeket gyártani, addig a Margitszigeti Kristályvíz több mint száz éves tradícióval a háta mögött, ma is ugyanazt a megbízható minőséget és állandóságot képviseli, mint a múlt század hajnalán.”

Forrás: FÁÜ-Pepsi

 

 


Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.
Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra

Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra 

Hiszen a Singapore Airlines (SIA) friss jelentéséből kiderül, hogy a 2024/25-ös pénzügyi év első hat hónapjában a 19,2 millió utast szállítottak, ami 10,8 százalékos éves növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Féléves mérleg az Emirates-nél

Féléves mérleg az Emirates-nél 

A vállalatcsoport közzétette a 2024-2025-ös pénzügyi év első félévének eredményeit: új rekordot döntött a csoportszintű nyereség és árbevétel.
Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés

Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés 

Ez a harmadik Airbus A220-300-as szállítás a idei évben, a légitársaság által megrendelt 50 darab Airbus A220-300 repülőgép egyike.
Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban!

Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban! 

Erdőkertesen szállt fel és a Nyugati Pályaudvarra tartott egy gazdátlan kutya.
Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál

Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál 

2024 harmadik negyedévében 5,4 százalékkal növelte utasforgalmi kapacitását a Turkish Airlines. A légitársaság összesen 24,5 millió utast szállított, és 1,3 milliárd USD főtevékenységből származó nyereséget ért el.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.