Az osztrák kormány két hete határozta el az AUA privatizálását, azzal a feltétellel, hogy a blokkoló kisebbség, azaz 25 százalék plusz egy részvény osztrák kézben marad. A feltételek között szerepel az is, hogy a társaság székhelye Ausztriában kell legyen, és az AUA nevét is megtarthatja. Az érdeklődők most betekinthetnek a könyvekbe, és szeptember 12-ig előterjeszthetik elképzeléseiket. Az eladást az év végéig akarják lezárni. A szövetségi állam az ÖIAG vagyonkezelő révén birtokolja a légitársaság 42,75 százalékát, amelynek értéke mintegy 145 millió euró. Osztrák bankok és biztosítók kezében mintegy 7 százaléknyi AUA-rész van, a légitársaság maga 3 százaléknyi sajátrészvényt birtokol, a többit a tőzsdén jegyzik. Jóllehet az idei második negyedben valamelyest javult az AUA helyzete - 11,7 milliós adózott eredmény keletkezett -, az első félév egészében azonban a veszteség megközelítette az 50 millió eurót. Az év egészében is hiányt vár a vállalat, 70-90 millió euró erejéig, a tavalyi 3,3 millió eurós adózott eredmény helyett. (MTI Eco/VG)
Több kérője is van az Austriannek
A német Lufthansa, a francia-holland Air France-KLM és a Turkish Airlines jelezte érdeklődését a vasárnap éjfélkor lejárt határidőig az Austrian Airlines osztrák légitársaságra.
A török légitársaság újraindítja járatait Damaszkuszba
Korábban a bizonytalan politikai helyzet miatt hosszú évekre felfüggesztették a légi összeköttetést – most újraindítják járataikat Szíria felé.
Újraindítja tel-avivi járatait az Air France és diszkont légitársasága, a Transavia France
Az előzetes elképzelések szerint január 25-én újraindítja tel-avivi járatait az Air France, a Transavia France január 28-tól repülhet ismét a közel-keleti térségbe.
Közvetlen légihíd Budapest és Kuvait fővárosa között
Közvetlen járatpár indul júniusban Budapest és Kuvaitváros között.
2024 mérlege az ultrafapados légitársaságnál
A Wizz Air közel 63 millió utast szállított 2024-ben közel 300 ezer járaton.
Gigaméretű napelempark a római reptéren
Európa legnagyobb napelemparkja kezdte meg működését a római Fiumicino Repülőtéren.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?
A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!
Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett
Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit
Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.