Az Eurocontrol adatai alapján 2019 decemberében is kevesebb járat (-0,3%) közlekedett, mint az egy évvel azelőtti időszakban, ez alatta marad az ősszel kiadott előrejelzés alapján várt forgalomnak. A hálózatirányító adatai alapján ez a gazdasági helyzet mellett annak is köszönhető, hogy közel 3500 járatot törölni kellett a franciaországi sztrájkok miatt.
A csökkenő forgalom ellenére az útvonalon elszenvedett késések – éppen a francia munkabeszüntetéseknek köszönhetően – több, mint másfélszeresére nőttek a 2018 decemberi időszakhoz képest. Némi javulás csak a repülőterek esetén látható, ahol közel ötödével csökkent a késések száma. Ismételten jelentős probléma a karlsruhe-i központ kapacitáshiánya, amely a francia sztrájkokkal együtt a késések majdnem felét okozta.
Repülőterek vonatkozásában továbbra is az időjárás a meghatározó faktor, amely decemberben London, Amszterdam és az Ibériai-félsziget forgalmát érintette leginkább. Ezzel továbbra is mind a havi, mind az éves járatonkénti késési mutató jelentősen felette volt az előirányzott értékeknek. Ugyanakkor a decemberi romló késési statisztika ellenére 2019-ben végül több mint 10 százalékkal (1120 járat/nap) javult az a mutató, ami az útvonalon 15 percnél többet késő járatokat veszi figyelembe. Ez a szám a repülőterek esetében stagnál, míg 2018-ban naponta 417 ilyen járat volt átlagosan, addig 2019-ben 420 repülőgép késett menetrendjéhez képest negyedóránál többet.
Forrás: Airportal.hu