18-üléses minibuszt kínál a Ford

Már egész Európában kapható a vadonatúj Ford Transit Minibus, a Ford eddigi legnagyobb minibusza, amiben akár 18 ülés is lehet: a háromtagú modellcsalád üzemanyag-fogyasztása 6 százalékkal alacsonyabb, mint a korábbi modelleké, hála a széria Auto-Start-Stop rendszerrel érkező alacsony károsanyag-kibocsátású dízelmotoroknak. Az utazást új komfortnövelő elemek– kartámasszal felszerelt, dönthető ülések, hátsó klímaberendezés – teszik kényelmesebbé, és az utastérbe könnyebb lett a beszállás, emellett pedig a kilátás is javult. Mindezt vadonatúj, fejlett biztonsági és vezetősegítő technológiák egészítik ki, amelyeket csak a Ford kínál a kategóriában, ilyenek az Elektronikus Stabilitásvezérlés Curve Control technológiával és Oldaldőlés Mérséklővel, Vezetőfigyelmeztető Rendszer és Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített, hangvezérlésű Ford SYNC.

A Ford bemutatta eddigi legnagyobb európai minibuszát. A vadonatúj, 18 üléssel is felszerelhető, alacsonyabb fogyasztású, valamint új kényelmi és biztonsági berendezéseket kínáló Ford Transit Minibus már megjelent a márkakereskedésekben. A kibővített Transit Minibus termékkínálat – amelyben eddig egy 15 és egy 12 üléses modell szerepelt – üzemanyag-fogyasztása immár 6 százalékkal alacsonyabb, mint a korábbi modelleké.

A Ford legújabb 2,2 literes dízelmotorjának fogyasztása 7,4 l/100 km*, CO₂-kibocsátása pedig 196 g/ km (mindegyik modellváltozatban). Ez az ultra-alacsony emissziójú, VI-os besorolású HDT- motor 125 és 155 lóerős kivitelben rendelhető meg, és alapáron jár hozzá az Auto-Start-Stop rendszer.

Az utaskomfort jelentős mértékben javult: a teljes egészében kárpitozott utaskabinba első ízben kerültek kartámasszal felszerelt, dönthető háttámlájú ülések, s az utasok minden üléspozícióban egyénileg állíthatják be maguknak a hátsó klímaberendezés légbefúvását. A tökéletesített üléshab-konstrukciónak köszönhetően az utasülések teljesen új, komfortosabb kialakítással készülnek, és minden üléshez állítható magasságú, párnázott fejtámla tartozik.

A Transit Minibus új területeket hódít meg a biztonság terén, hiszen olyan fejlett biztonsági és vezetősegítő rendszereket kínál, mint a Vezetőfigyelmeztetővel kiegészített Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, vagy a Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített, hangvezérlésű Ford SYNC. A passzív biztonsági berendezések listáján hat légzsák szerepel, és minden üléshez hárompontos biztonsági öv tartozik. A vadonatúj Transitban a legmodernebb Elektronikus Stabilitásvezérlés működik, és ez az első haszonjármű Európában, amihez Curve Control technológia is rendelhető. A Ford arra fejlesztette ki e különleges berendezést, hogy biztonságos és stabil sebességre lassítsa a járművet, ha a vezető túlságosan gyorsan hajt be egy kanyarba, például az autópálya-kijárat ívére. A rendszer hatékonyságát más megoldások – például az Oldaldőlés Mérséklő – is fokozzák.

“A vadonatúj Transit Minibus tényleg a legjobb személyszállító, és az új, 18 üléses változatban biztosan mindenki elfér.” - fogalmaz David Gregory, a Transit programvezető főmérnöke. “Luxusberendezéseivel és rugalmasan alakítható belső terével az új Transit Minibus mindenki számára kiváló megoldást kínál, akár városi személyszállításra vagy turisták utaztatására keres megfelelő járművet.”

A törökországi Kocaeliben működő Tranzit-gyárban készülő Transit Minibus ugyanazokon a kemény teszteken bizonyította kiváló minőségét és teljesítményét, mint a többi Transit- modell. A 18 üléses változat utasterében öt üléssor található; a hátsó, négyszemélyes üléssor két középső ülése kivehető, s az így felszabadult helyen elfér egy kerekesszék, vagy akár az extra poggyász is. Az autó innovatív megoldásai közt szerepel az extra széles tolóajtó, amelyhez alapáron jár a ki- és beszállást megkönnyítő, elektromos mozgatású fellépő. A kabin tehát könnyebben közelíthető meg az oldalajtókon keresztül, így többé nincs szükség hátsó vészkijáratra, ezért a Ford mérnökei egy extra üléssel egészíthették ki a hátsó üléssort. Ez a változás ráadásul a vonóhorog felszerelését is lehetővé teszi, így az autóhoz utánfutó is csatlakoztatható, azaz még több poggyászt lehet szállítani. A vadonatúj Transit Minibus kabinja teljes egészében kárpitozott; a prémium minőségű, tartós anyagok egy személyautó komfortját idézik. Az oldalablakok 200 milliméterrel magasabbak, így jobb a kilátás, és több fény jut az utastérbe, vagyis az egész környezet barátságosabb és komfortosabb lett. Minden utas saját kabátakasztót kapott, és a pohártartók mindegyik üléssorban megtalálhatók.

A Transit Minibus sokkal kényelmesebb vezetői üléspozíciót kínál: a tér tágasabb, a kormányoszlop pedig mélységében és magasságában is állítható. A Ford mérnökei úgy hangolták az autót, hogy menetdinamikája, irányíthatósága és komfortja személyautósabb, zajszintje pedig alacsonyabb legyen. A vezető munkáját egy sor fejlett technológia segíti, többek közt a Ford SYNC hangvezérlésű fedélzeti csatlakozási rendszere, az Adaptív Sebességtartó Automatika Akadályfelismerő Rendszerrel, a Tolatókamera, valamint a 230 voltos elektromos csatlakozás, aminek segítségével speciális adapterek nélkül is megoldható a laptopok és más elektromos eszközök töltése.

A Transit Minibus is megfelelt a Ford hihetetlenül kemény globális haszonjármű-tesztelési előírásainak; az így próbára tett Transitok 11 millió kilométernek megfelelő távot futottak le Európa és Észak-Amerika útjain (ez annyi, mintha 275 alkalommal kerülték volna meg a Földet), s az autókat 500.000 kilométeren át tesztelték olyan vállalkozók, akik jelenleg is Transittal végzik a munkájukat. A Ford arról is gondoskodott, hogy az AdBlue adalékanyag betöltése a HDT6 motorokba a lehető legegyszerűbb legyen: a kényelmes töltőpont az Easy Fuel rendszer mellett kapott helyet, így a tankolás során az adalékanyag egyszerűen betölthető.

A teljes egészében újratervezett és kibővített Ford Transit termékcsalád zászlóshajója a Transit; mint ismeretes, a Ford példátlan gyorsasággal, 24 hónapon belül újította meg teljes európai haszonjármű-kínálatát.


Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén

Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén 

A lett airBaltic légitársaság az első, amely ingyenesen bevezeti a SpaceX Starlink nagysebességű internetet az Airbus A220-300-as flottáján.
Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.