18-üléses minibuszt kínál a Ford

Már egész Európában kapható a vadonatúj Ford Transit Minibus, a Ford eddigi legnagyobb minibusza, amiben akár 18 ülés is lehet: a háromtagú modellcsalád üzemanyag-fogyasztása 6 százalékkal alacsonyabb, mint a korábbi modelleké, hála a széria Auto-Start-Stop rendszerrel érkező alacsony károsanyag-kibocsátású dízelmotoroknak. Az utazást új komfortnövelő elemek– kartámasszal felszerelt, dönthető ülések, hátsó klímaberendezés – teszik kényelmesebbé, és az utastérbe könnyebb lett a beszállás, emellett pedig a kilátás is javult. Mindezt vadonatúj, fejlett biztonsági és vezetősegítő technológiák egészítik ki, amelyeket csak a Ford kínál a kategóriában, ilyenek az Elektronikus Stabilitásvezérlés Curve Control technológiával és Oldaldőlés Mérséklővel, Vezetőfigyelmeztető Rendszer és Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített, hangvezérlésű Ford SYNC.

A Ford bemutatta eddigi legnagyobb európai minibuszát. A vadonatúj, 18 üléssel is felszerelhető, alacsonyabb fogyasztású, valamint új kényelmi és biztonsági berendezéseket kínáló Ford Transit Minibus már megjelent a márkakereskedésekben. A kibővített Transit Minibus termékkínálat – amelyben eddig egy 15 és egy 12 üléses modell szerepelt – üzemanyag-fogyasztása immár 6 százalékkal alacsonyabb, mint a korábbi modelleké.

A Ford legújabb 2,2 literes dízelmotorjának fogyasztása 7,4 l/100 km*, CO₂-kibocsátása pedig 196 g/ km (mindegyik modellváltozatban). Ez az ultra-alacsony emissziójú, VI-os besorolású HDT- motor 125 és 155 lóerős kivitelben rendelhető meg, és alapáron jár hozzá az Auto-Start-Stop rendszer.

Az utaskomfort jelentős mértékben javult: a teljes egészében kárpitozott utaskabinba első ízben kerültek kartámasszal felszerelt, dönthető háttámlájú ülések, s az utasok minden üléspozícióban egyénileg állíthatják be maguknak a hátsó klímaberendezés légbefúvását. A tökéletesített üléshab-konstrukciónak köszönhetően az utasülések teljesen új, komfortosabb kialakítással készülnek, és minden üléshez állítható magasságú, párnázott fejtámla tartozik.

A Transit Minibus új területeket hódít meg a biztonság terén, hiszen olyan fejlett biztonsági és vezetősegítő rendszereket kínál, mint a Vezetőfigyelmeztetővel kiegészített Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, vagy a Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített, hangvezérlésű Ford SYNC. A passzív biztonsági berendezések listáján hat légzsák szerepel, és minden üléshez hárompontos biztonsági öv tartozik. A vadonatúj Transitban a legmodernebb Elektronikus Stabilitásvezérlés működik, és ez az első haszonjármű Európában, amihez Curve Control technológia is rendelhető. A Ford arra fejlesztette ki e különleges berendezést, hogy biztonságos és stabil sebességre lassítsa a járművet, ha a vezető túlságosan gyorsan hajt be egy kanyarba, például az autópálya-kijárat ívére. A rendszer hatékonyságát más megoldások – például az Oldaldőlés Mérséklő – is fokozzák.

“A vadonatúj Transit Minibus tényleg a legjobb személyszállító, és az új, 18 üléses változatban biztosan mindenki elfér.” - fogalmaz David Gregory, a Transit programvezető főmérnöke. “Luxusberendezéseivel és rugalmasan alakítható belső terével az új Transit Minibus mindenki számára kiváló megoldást kínál, akár városi személyszállításra vagy turisták utaztatására keres megfelelő járművet.”

A törökországi Kocaeliben működő Tranzit-gyárban készülő Transit Minibus ugyanazokon a kemény teszteken bizonyította kiváló minőségét és teljesítményét, mint a többi Transit- modell. A 18 üléses változat utasterében öt üléssor található; a hátsó, négyszemélyes üléssor két középső ülése kivehető, s az így felszabadult helyen elfér egy kerekesszék, vagy akár az extra poggyász is. Az autó innovatív megoldásai közt szerepel az extra széles tolóajtó, amelyhez alapáron jár a ki- és beszállást megkönnyítő, elektromos mozgatású fellépő. A kabin tehát könnyebben közelíthető meg az oldalajtókon keresztül, így többé nincs szükség hátsó vészkijáratra, ezért a Ford mérnökei egy extra üléssel egészíthették ki a hátsó üléssort. Ez a változás ráadásul a vonóhorog felszerelését is lehetővé teszi, így az autóhoz utánfutó is csatlakoztatható, azaz még több poggyászt lehet szállítani. A vadonatúj Transit Minibus kabinja teljes egészében kárpitozott; a prémium minőségű, tartós anyagok egy személyautó komfortját idézik. Az oldalablakok 200 milliméterrel magasabbak, így jobb a kilátás, és több fény jut az utastérbe, vagyis az egész környezet barátságosabb és komfortosabb lett. Minden utas saját kabátakasztót kapott, és a pohártartók mindegyik üléssorban megtalálhatók.

A Transit Minibus sokkal kényelmesebb vezetői üléspozíciót kínál: a tér tágasabb, a kormányoszlop pedig mélységében és magasságában is állítható. A Ford mérnökei úgy hangolták az autót, hogy menetdinamikája, irányíthatósága és komfortja személyautósabb, zajszintje pedig alacsonyabb legyen. A vezető munkáját egy sor fejlett technológia segíti, többek közt a Ford SYNC hangvezérlésű fedélzeti csatlakozási rendszere, az Adaptív Sebességtartó Automatika Akadályfelismerő Rendszerrel, a Tolatókamera, valamint a 230 voltos elektromos csatlakozás, aminek segítségével speciális adapterek nélkül is megoldható a laptopok és más elektromos eszközök töltése.

A Transit Minibus is megfelelt a Ford hihetetlenül kemény globális haszonjármű-tesztelési előírásainak; az így próbára tett Transitok 11 millió kilométernek megfelelő távot futottak le Európa és Észak-Amerika útjain (ez annyi, mintha 275 alkalommal kerülték volna meg a Földet), s az autókat 500.000 kilométeren át tesztelték olyan vállalkozók, akik jelenleg is Transittal végzik a munkájukat. A Ford arról is gondoskodott, hogy az AdBlue adalékanyag betöltése a HDT6 motorokba a lehető legegyszerűbb legyen: a kényelmes töltőpont az Easy Fuel rendszer mellett kapott helyet, így a tankolás során az adalékanyag egyszerűen betölthető.

A teljes egészében újratervezett és kibővített Ford Transit termékcsalád zászlóshajója a Transit; mint ismeretes, a Ford példátlan gyorsasággal, 24 hónapon belül újította meg teljes európai haszonjármű-kínálatát.


HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom

HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom 

A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.
Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár

Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár 

Ugyanis a dunai sétahajók évadnyitó kirajzásán ingyenes lesz az utazás.
Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé”

Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé” 

A légitársaság átfogó akciótervet mutatott be “Flying Towards Net Zero” néven. Cél a nettó karbonsemlegesség elérése 2050-re.
Reze újra szolgálatba állt Gemencen

Reze újra szolgálatba állt Gemencen  

Egész napos szezonnyitó rendezvénnyel várja május elsején a turistákat a Gemenc Zrt.
Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében

Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében  

Erős évet zárt az Osztrák Szövetségi Vasutak 2024-ben.
Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon

Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon 

A Turkish Airlines (TA) az iGA isztambuli reptéren április 17-től elsőként vezet be Európában a három független futópályás üzemet (Triple Independent Runway Operations).
Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is

Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is 

Portugália egy új nemzetközi repülőtér építésébe kezd körülbelül 40 kilométerre a fővárostól, de emellett jön az új Madrid–Lisszabon nagysebességű vasútvonal is.
Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton 

A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.
Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.