A jogi, pénzügyi környezet, az intézményi modell, a pályahasználati díjrendszer kidolgozására, a forgalmi-műszaki paraméterek egyeztetésére mintegy 296 millió forint támogatást nyert el a város.
Az év végéig tartó munka részeként az optimális alternatíva kiválasztása érdekében költséghaszon-elemzés is készül.
Korábban uniós támogatással már elkészült a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain-projekt részletes megvalósíthatósági tanulmánya. Az elképzelések szerint a két város közötti vasúti pályát úgy fejlesztenék, hogy a szerelvények sebessége elérhesse az óránkénti 100 kilométerest. Szeged-Rókus pályaudvarnál összekapcsolnák a nagyvasúti és a villamospályát, korszerűsítenék az állomásépületeket, Hódmezővásárhelyen pedig új, 3,3 kilométeres villamosvasúti pályát alakítanának ki.
A projekt a Hódmezővásárhely és Szeged közötti közösségi közlekedés minőségi fejlesztését szolgálja, egy vonzóbb alternatívát adna az egyéni gépjárműforgalommal szemben. A pályát úgy alakítanák ki, hogy a szerelvények csúcsidőszakban 20 perces követési idővel járhatnának. Hódmezővásárhely belvárosából Szeged központjába mintegy fél óra alatt juthatnának el az utasok.
Forrás: MTI