A döntés váratlanul született a Travel Service prágai központjában augusztus 9-én. A döntés értelmében csak a magyar piacon vezették volna be ezt az értékesítési modellt, mely nem zárta volna ki továbbra sem, hogy utazási irodák is eladjanak helyeket a kérdéses járatokra. Jelentős részben azonban a szintén a cégcsoporthoz tartozó SmartWings-en keresztül adtak volna el jegyeket a fenti úti célokra.
A miértekről kérdezve Farkas Attila a Travel Sevice ügyvezetője akkor úgy reagált, hogy a magyar utazási irodák nem tartják magukat a megállapodásokhoz. Hozzátette: cégének is haladni kell a korral, alkalmazkodni az internet terjedéséhez és az utazási szokások változásához.
Ez nagyon komoly üzletpolitikai változást jelentett volna a mostanihoz képest, hiszen jelenleg is az alábbi szöveg olvasható a társaság honlapján: "A Travel Service Kft. nem foglalkozik repülőjegy értékesítésével, repülőjegyet kizárólag utazási irodán keresztül lehet vásárolni."
Az augusztus eleji beharangozást követően őszre tervezték a közvetlen értékesítés megkezdését. Most, augusztus végén ismét megkerestük az ügyvezetőt, hogy állnak a jegyeladások, milyen mértékű az érdeklődés. Farkas Attila elmondta, hogy ugyan számottevő nagyközönségi igény jelentkezett a bejelentést követően, de marad minden a régiben, nem lesz közvetlen értékesítés, az utazásszervezőkkel továbbra is az eddigieknek megfelelően együttműködnek.
A Travel Service egyébként a legnagyobb hazai utazásszervezőkkel működik együtt, honlapjuk szerint partnereik közé tartozik (a teljesség igénye nélkül) a Neckermann,a Best Reisen,a Kartago Tours, az OTP Travel, a Quaestor Travel, a Safari Travel, a TUI, az Unitravel, a Sun & Fun Holidays, az IBUSZ és az Anubis Travel.