Turistabuszok parkolása a Várnál és a Gellérthegynél

Az első kerületi polgármester egyik legfontosabb vállalása az volt, hogy parkolóhelyet keres a turistabuszok számára a Várhegytől és a Gellérthegytől távolabb. Bemutatták a terveket.

A kerületvezetés hétfőn a Facebookon osztotta meg a lakókkal, mire jutottak. A terv szerint a Mészáros utcában, a két benzinkút között, a MÁV által már nem használt ipari területen építenének egy buszparkolót. Az elképzelés nem aratott osztatlan sikert, elsősorban a tervezett parkoló környékén élők tiltakoznak a turistabuszok beterelése ellen - írja a 444.



Amit eddig tudni lehet:

    A kerület a magyar államtól venné bérbe a területet a Mészáros utcában, itt 500 millióból alakítanának ki buszparkolót.
    A parkolóban, ahol eddig főleg tehervonatokat tároltak, legalább 60 autóbusz fér majd el egyszerre.
    A területen kiszolgáló helyiségek, büfé, vizes helyiség, rendezvényterem is épülne.
    A belső udvart lefednék.
    A közlekedési rendet megváltoztatnák, hogy a buszok jobbra kis ívben, balra nagy ívben is ki tudjanak kanyarodni.
    A területre zajvédő falat építenének.
    A parkolóból kis elektromos buszokkal vinnék a turistákat a Várba és a Citadellához; ezek a járművek még nincsenek meg.
    A parkolóban három le- és felszállóhely lenne, ezeken a pontokon 5 perc alatt kell megoldani a fel- és leszállást. Ezután a busz leparkol, nem járatja a motort, a sofőr pedig az erre a célra kialakított helyiségben pihenhetne.
    A buszok appon keresztül foglalhatnának helyet a parkolóban.

A polgármester videós tájékoztatót is tartott a témában a lakosság számára.

A tervek szerint ha a parkoló elkészül, a turistabuszok sehol máshol nem parkolhatnak és várakozhatnak a kerületben. Bár az elektromos buszok érkezéséig még megállhatnak a Várnál, ott nem parkolhatnak.

A 444 cikke szerint a turistabuszok helyzetének rendezése – függetlenük attól, hogy ez a terv válik-e végül valóra – várhatóan több éves folyamat lesz. Egyrészt persze azért, mert a parkolót meg kell építeni, az appot be kell üzemelni, az eletromos buszokat pedig be kell szerezni, másrészt viszont azért, mert számos olyan megállapodás van még érvényben turisztikai szereplőkkel, amelyeket a kerület vezetése, a főváros nem akar felrúgni. A mostani elképzelés szerint a parkoló 2022 első felében nyitna meg, komolyabb változás az eddigi rendben 2023-tól várható.

A buszok parkoltatásával kapcsolatban az egyik hozzászóló most is feltette a jogos kérdést: miért nem a Várkert Bazárban vagy a Palota úti mélygarázsban parkolnak a buszok? Bár ez a kérdés több helyen, többször elhangzott már, érdemes megismételni a polgármester válaszát: azért, mert ezeket a parkolókat úgy építtették meg, hogy buszok nem férnek be.

Forrás: 444


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.