Turistabuszok parkolása a Várnál és a Gellérthegynél

Az első kerületi polgármester egyik legfontosabb vállalása az volt, hogy parkolóhelyet keres a turistabuszok számára a Várhegytől és a Gellérthegytől távolabb. Bemutatták a terveket.

A kerületvezetés hétfőn a Facebookon osztotta meg a lakókkal, mire jutottak. A terv szerint a Mészáros utcában, a két benzinkút között, a MÁV által már nem használt ipari területen építenének egy buszparkolót. Az elképzelés nem aratott osztatlan sikert, elsősorban a tervezett parkoló környékén élők tiltakoznak a turistabuszok beterelése ellen - írja a 444.



Amit eddig tudni lehet:

    A kerület a magyar államtól venné bérbe a területet a Mészáros utcában, itt 500 millióból alakítanának ki buszparkolót.
    A parkolóban, ahol eddig főleg tehervonatokat tároltak, legalább 60 autóbusz fér majd el egyszerre.
    A területen kiszolgáló helyiségek, büfé, vizes helyiség, rendezvényterem is épülne.
    A belső udvart lefednék.
    A közlekedési rendet megváltoztatnák, hogy a buszok jobbra kis ívben, balra nagy ívben is ki tudjanak kanyarodni.
    A területre zajvédő falat építenének.
    A parkolóból kis elektromos buszokkal vinnék a turistákat a Várba és a Citadellához; ezek a járművek még nincsenek meg.
    A parkolóban három le- és felszállóhely lenne, ezeken a pontokon 5 perc alatt kell megoldani a fel- és leszállást. Ezután a busz leparkol, nem járatja a motort, a sofőr pedig az erre a célra kialakított helyiségben pihenhetne.
    A buszok appon keresztül foglalhatnának helyet a parkolóban.

A polgármester videós tájékoztatót is tartott a témában a lakosság számára.

A tervek szerint ha a parkoló elkészül, a turistabuszok sehol máshol nem parkolhatnak és várakozhatnak a kerületben. Bár az elektromos buszok érkezéséig még megállhatnak a Várnál, ott nem parkolhatnak.

A 444 cikke szerint a turistabuszok helyzetének rendezése – függetlenük attól, hogy ez a terv válik-e végül valóra – várhatóan több éves folyamat lesz. Egyrészt persze azért, mert a parkolót meg kell építeni, az appot be kell üzemelni, az eletromos buszokat pedig be kell szerezni, másrészt viszont azért, mert számos olyan megállapodás van még érvényben turisztikai szereplőkkel, amelyeket a kerület vezetése, a főváros nem akar felrúgni. A mostani elképzelés szerint a parkoló 2022 első felében nyitna meg, komolyabb változás az eddigi rendben 2023-tól várható.

A buszok parkoltatásával kapcsolatban az egyik hozzászóló most is feltette a jogos kérdést: miért nem a Várkert Bazárban vagy a Palota úti mélygarázsban parkolnak a buszok? Bár ez a kérdés több helyen, többször elhangzott már, érdemes megismételni a polgármester válaszát: azért, mert ezeket a parkolókat úgy építtették meg, hogy buszok nem férnek be.

Forrás: 444


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.