A Daimler és a BMW közös tulajdonában lévő Share Now nevű cég autómegosztó szolgáltatása, a Drivenow nyolc különböző BMW és Mini modellel, összesen 240 autóval, köztük 40 elektromos BMW i3-assal indítja el szolgáltatását április végén Budapesten.
A hazai piacon megszokott perc- és napidíj alapú mellett óradíjas csomagokkal is bérelhető új, prémium kategóriás autók között többek között Mini Cabrio-k, X2-es városi terepjárók és elektromos 3-as modellek is helyet kapnak. Ezek mellett a flottában lesznek még 3- és 5 ajtós Minik, BMW 1-esek (5ajtósak), BMW 2-es Active Tourer-ek, és BMW X1-esek is.
Bár az autók csak április végétől lesznek elérhetők, a szolgáltatáshoz tartozó okostelefonos alkalmazáson keresztül addig is az első ötezer felhasználó ingyen tud regisztrálni. Az ingyenes kvótán felül az első, négy hetes időszakban 4990 forint egyszeri regisztrációs díjat kell fizetni, ezt követően pedig egyszeri 9990 forintos díjért lehet majd csatlakozni. Mindegyik esetben 25 bónusz perc jár a regisztrációhoz.
Régóta tervben volt a piacralépés
A közautózás, a carsharing az autóbérlés modern, gyors formája, leginkább a Bubihoz, a budapesti közbringa-rendszerhez hasonlítható. Lényege, hogy a rendszerbe regisztrált autós, ha közautózni akar, megkeresi mobiltelefonos applikációján a legközelebb található kocsit, beül, elvezeti a céljáig, ott kiszáll, és otthagyja a következő ügyfélnek. Nem kell törődnie a tankolással és a parkolással sem, az benne van az árban. Végre itthon is elkezdhet terjedni a carsharing, aminek az autóiparon kívül mindenki örülhet.
Kiszámoltuk, kiknek éri meg használni az új szolgáltatást, amire a közeljövőben a BKK is rárepülhet. Budapesten elsőként a Greengo lépett piacra 2016 novemberében, eleinte csak 45 elektromos autóval, a flotta azóta viszont többször is bővült, és tavaly év vége óta már 300 elektromos autóból válogathatnak a Greengo felhasználói. 2018 januárjában versenytársat kapott a magyar startup: a piacra egy tőzsdén jegyzett magyar nagyvállalat, a Mol lépett be Limo nevű szolgáltatásával.
A Mol már vegyes flottával jelent meg a piacon, a kezdeti 300 autós flottát (200 benzines és 100 elektromos Volkswagen up!) 100 újabb benzines VW-vel, majd tavaly szeptemberben 50 prémium kategóriás benzines Mercedes-Benz A-osztályú autóval bővítették 450 autósra.
A Drivenow piacra lépése abból a szempontból is érdekes, hogy Budapest lesz a német hátterű autómegosztó működésének első kelet-közép-európai helyszíne. Ez azt is jelenti, hogy az április végétől elérhető három autómegosztó alkalmazás közül ez lesz az egyetlen, amit Budapesten kívül még 12 másik európai városban is ugyanúgy használni lehet majd.
Forrás: Index