Az első járat Szapszibo ukrán kapitány elmondása szerint eseménytelenül zajlott, a gép egy óra és húsz perc alatt teljesítette a Kijev-Budapest útvonalat. Egyedül a ferihegyi 31 R jelű (kettes) futópályára történő leszállás előtt lehetett némi turbulenciát tapasztalni, de amúgy az új gép nagyszerűen viselkedett a levegőben és a földön egyaránt.
A vállszárnyas, 68 személyes ukrán konstrukciójú gép a Kijevi Aviant gyár és az orosz Voronyezsi Repülőgépgyár közös terméke. A gépet elsősorban rövid- és középtávú járatok kiszolgálására tervezték, méghozzá a szigorú, ICAO IV. fejezet szerinti környezetvédelmi (zaj- és károsanyag kibocsátás) normáknak megfelelően. A két, szárnyak alatti gondolában elhelyezett Motor Szics D-436-148-as típusú sugárhajtómű teljesítménye 6800 kgf egyenként, amelyet a régebben bevált Lotarev D-36-os típus továbbfejlesztésével állítottak elő. Az An-148-as legnagyobb sebessége 870 km/h, a legnagyobb felszállótömege 42 tonna, legnagyobb hatótávolsága pedig 3500 kilométer (2200 mérföld) teljes terheléssel. A gépnek 1900 méteres pályahosszra van szüksége a legnagyobb terheléssel végrehajtott felszálláshoz. Az első An-148-as 2004. december 17-én emelkedett a levegőbe, és 2009 június 2.-án állt először forgalomba ukrán belföldi járatokon.
Az első nemzetközi járatot az ukrán Ogyessza és az orosz főváros seremetyevói repülőtere között teljesítette 2009. december 13-án. Az AN-148-as azóta megfordult Varsóban és 2010 áprilisától gyakori vendég lesz (az ún. gép-rotáció függvényében) a Budapest Airport 2-es terminálján is.