A körülbelül 6,4 millió euróba került, 610 méter hosszú híd építési költségét az Arad Megyei Önkormányzat banki hitelbõl fedezte, s a mai szalagvágással a pécskaiak évszázados álma teljesült.
A helybeliek ugyanis már a XIX. század második felében kilobbiztak maguknak egy hidat a Maros fölé, a fémszerkezet, „Pécska” jelzéssel meg is érkezett, csakhogy a pécskai nagygazdák Bécsben megfúrták a híd felépítését, mert attól féltek, hogy délrõl, a Bánságból érkezõ gabona letöri a helyi árakat. A sikeres ellen-lobbi eredményeként a hidat 1896-ban Radna és Lippa között szerelték fel a Maroson.
Pécska és a Maros túloldalán lévõ Németszentépter, Székesút reméli, hogy a könnyebb közlekedés fellendíti a helyi gazdaságot, további befektetõk érkeznek a térségbe. És a turizmust is meglódítja, hisz Pécskán a közelmúltban átadott bivalyfarmon, természetvédelmi látogatóközpontban kerékpárok bérelhetõek, s a hídon át, a megépült bicikliutakon bebarangolható a Maros Ártér Tájvédelmi Körzet.