Minden egyes járat rögzít mintegy száz adatot (magasság, repülési útvonal, a repülőterekkel való kapcsolattartás stb.) Ezen adatok elemzésére az Air France létrehozott egy elemző osztályt, melynek célja, hogy feltárja azon alapvető fontosságú tényezőket, amelyek a napi 1 500 Air France járat üzemeltetésének biztonságát hivatottak javítani.
Az elemzés folyományaként lehetővé válik az iparági legmagasabb szintet meghaladó repülésbiztonsági prevenciós stratégiák és javító intézkedések meghozatala.
Mik ennek az új protokollnak a legfőbb újdonságai?
Ezen új protokollnak a célja a légitársaság reakcióképességének a javítása, a vizsgált járatüzemelési helyzetek kezeléséhez szükséges idő lerövidítésével.
Ennek keretében egy új repülésbiztonsági és prevenciós eszköz is bevezetésre került: létrehozták a „kapus” pilóta pozíciót. Az ő feladata a hajózószemélyzettel, a kapitánnyal és az első tiszttel való személyes kapcsolatfelvétel, az egyes járatüzemelési helyzetek megfelelő értelmezéséhez nélkülözhetetlen kiegészítő információk gyors beszerezése.
Ezen „kapusok” aztán minden egyes illetékes pilótának személyre szabott pedagógiai megoldást kínálnak, melynek keretében olyan eszközökkel, javaslatokkal, módszerekkel, gyakorlatokkal látják őt el, amelyek birtokában az mindennemű hasonló jellegű új helyzetre képes lesz megfelelően reagálni.
Társasági szinten kéthavonta összeül egy bizottság, hogy a járatelemzések eredményeként operatív eljárásokat, berendezéseket, infrastruktúrákat, a személyzet-képzés, repülőgép-karbantartási programokat javító javaslatokat nyújtsanak.