Az új szabályzat lényege, hogy a légitársaság kétféle kézipoggyászt különböztet meg a jövőben. A kisebb, ülés alatt elférő, legfeljebb 42x32x25cm-es maximum 10kg-os kézitáskával, hátizsákkal, laptoptáskával továbbra is ingyenesen repülhetnek az utasok.
A nagyobb méretű kézipoggyászok fedélzetre viteléért 10 eurót kérne el légitársaság, azonban ezen utasoknak biztosítaná, hogy az elsők között szállhassanak a fedélzetre és helyezhessék el a fej feletti tárolókban táskájukat. Nagy kézipoggyásznak számít a kis kézipoggyásznál nagyobb, de legfeljebb 55x40x20cm-es, maximum 10kg-os gurulós bőrönd.
A tesztre jövő hónapban kerül sor minden London Luton és Katowice közti járaton. Azok az utasok, akik július 9-től a tesztben résztvevő járatokra foglalnak helyet, augusztus 1-jétől egy kis kézi poggyászt ingyen felvihetnek a fedélzetre, vagy online fizetnek 10 eurót, amennyiben egy nagy kézipoggyászt szeretnének az utastérbe felvinni. Azok, akik úgy döntenek, hogy fizetnek a nagy poggyászért, hamarabb szállhatnak fel a gépre (rögtön a Wizz Xpress utasok után), hogy az ülések feletti csomagtérben minden nagyméretű kézipoggyász számára jusson hely. A repülőtér területén vásárolt tárgyakat továbbra is be lehet vinni az utastérbe.
A Wizz Air szerint a beszállás így gyorsabbá válik és a gépek mindinkább időben indulnak majd, így összességében kellemesebbé válik az utazás. A tesztidőszak a tervek szerint augusztus végéig tart majd. Amennyiben a teszt sikeresnek bizonyul, az új kézipoggyász-szabályzat a teljes Wizz Air hálózaton érvénybe lép.