Új légiszabályozás: napokra a földön ragadhatnak az utasok

Jövő héten lép hatályba az Egyesült Államok légitársaságai számára az az új jogi szabályozás, amely azt szolgálja, hogy az utasoknak minél kevesebbet kelljen a repülőgépbe zárva várakozniuk a felszállásra, miközben félő, hogy a rendelkezés eredménye éppen az lesz, hogy akár napokig is a földre kényszerülhetnek.

A rendelkezés leszállíttatja az utasokat azokról a járatokról, amelyek három óránál többet vesztegelnek a kifutópályán. Ez alól kivételt képeznek azok az esetek, amelyekben a késlekedés biztonsági okokból történik. Két légitársaság, a Continental és a US Airways ugyanis már kiadta pilótái számára az utasítást, hogy ha látják, hogy három órán át tartana a várakozás a felszállás előtt – például a kedvezőtlen időjárási körülmények miatt – inkább guruljanak vissza a kapuhoz, és törlik a járatot.

Szakértők szerint az intézkedés bevezetése akár járatok százainak törléséhez vezethet, hiszen a légifuvarozók várhatóan így igyekeznek elkerülni, hogy a jogszabályban előírtak szerint kártérítést fizessenek a három órás várakozás után, amely a légitársaságok számára összesítve akár dollármilliókra rúghat. A három óránál akár egy perccel is tovább késlekedő gépek utasai után ugyanis fejenként akár 27 500 dolláros bírság is kiszabható. Ez egy teljes kapacitással üzemelő, közepes méretű gép, például egy Boeing 737-es esetében több mint 3,5 millió dolláros költséget ró a légitársaságra.

Az Amerikai Légiszövetségbe tömörülő légitársaságok hevesen támadják a rendelkezést, amely - úgy vélik -, az utasokra mérné a legnagyobb csapást a járattörlések miatt. Ráadásul a  nyári csúcsidőszakban a törölt járatok utasainak rendkívül nehézkes lesz szabad helyeket találni a későbbi indulási időpontokra, ezért aztán napokig is eltarthat, míg az ember végre felszállhat. Leginkább a New Yorkba és Philadelphiába közlekedő légitársaságok aggódnak, mivel ezekben a légikikötőkben a jelenleg zajló fejlesztések és az élénk forgalom miatt amúgy is késésekre, törlésekre lehet számítani.

A három óránál hosszabb ideig tartó várakozás ezzel együtt nem túl gyakori jelenség. 2009-ben a 6,4 millió járatból mindössze 903 szállt fel több mint három órás késlekedéssel, azaz minden 7143 járatból 1.


Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.