2013. július 1-jén az „Új Germanwings“ egy vadonatúj termék- és márkakoncepciót vezet be, amely lehetővé teszi az utasok számára az „á la carte repülés“ élményének megtapasztalását. Mindenki egyénileg választhat a többféle szolgáltatási csomag közül, amelyek személyre szabottan elégítik ki az utasok igényeit.
A hagyományos turista osztályon túl az „Új Germanwings“ három különböző, teljesen új szolgáltatási csomagot mutat be. A „best“ csomagot a legmagasabb igények kielégítésére tervezték, amely alapvetően az üzleti utasok maradéktalan kiszolgálására jött létre, de ugyanúgy ideális választás bárki más számára is. A „Smart“ csomaggal az utas jogosulttá válik bizonyos extra szolgáltatásokra, amelyek körét ő maga, személy szerint is bővítheti. A „Basic“ csomag pedig a tradicionális, extrákat nem nyújtó diszkont légitársasági megoldást jelenti.
A Germanwings 2003 májusában indította el első járatait Budapestre, így idén ünnepli magyarországi működésének tízedik évfordulóját.
A kölni központú vállalat alapvető célkitűzése a legfontosabb európai, észak-afrikai és izraeli üzleti központokba történő járatok üzemeltetése. A Germanwingsnek három meghatározó célcsoportja az üzleti utasok, a rokonlátogatásra érkezők, illetve a pihenési, szabadidős célból utazók köre. A légitársaság járatain, jelenlegi adatok szerint, az üzleti utasok aránya eléri a 42 százalékot.