A 600 millió eurós költséggel elkészült hajón egy időben közel 3000 vendéget tudnak fogadni – kiemelkedő körülmények között.
A Celebrity hajóstársaság luxuskategóriát jelentő Solstice Class kategóriába tartozó új hajója nem tartozik a legdrágábbak közé, szolgáltatásait tekintve viszont az elsők között lehet.
A hajóutak esetében immár nélkülözhetetlen szórakoztató szolgáltatások – kaszinó, színház, revü – kiegészítéseként sportpályák, könyvtár és bevásárló negyed(!) is megtalálható a Silhoette fedélzetén. A luxusbutikok mellett valódi fűvel borított sétányok és napozóteraszok kényeztetik a vendégeket.
A hajózási üzletág egyik európai szervezete, az Europe Cruise Council legfrissebb kimutatása szerint 2010-ben 5,5 millió európai utas váltott jegyet valamelyik hajóstársaság vízi körútjára. Ez 10 százalékkal haladta meg a 2009-es szintet. A világszerte egyre népszerűbb hajós utak évente 35 milliárd dolláros fogalmat jelentenek – és a válság ellenére folyamatosan emelkedik az ilyen utakra fordított összeg. A hazai utazási irodáknál tavaly 5-6000-en váltottak jegyet ilyen utakra, a forgalom növekedése jelentős. A Royal Caribbean például 50 százalékkal több jegyet adott el nálunk, mint egy évvel korábban.