A RegioJet kezdetben naponta két-két járatot indít mindkét irányban Brünnön (Brno) és Bécsen keresztül. A gyakorlatban a RegioJet jelenleg már létező Prága-Bécs járatainak a meghosszabításáról van szó Budapestig.
A Radim Jancura cseh vállalkozó tulajdonában lévő RegioJet ezzel a lépésével vetélytársat hoz létre a cseh, illetve az osztrák államvasutaknak. A Cseh Vasút (Ceské dráhy) részvénytársaság Prága-Budapest járatai Brünnön és Pozsonyon keresztül kötik össze a két fővárost, az osztrák ÖBB pedig a Bécs-Budapest járatokat üzemelteti.
A cseh közlekedési vállalatnak a járat üzemeltetéséhez osztrák, illetve magyar partnerre van szüksége. Magyarországon ez a partner a Continental Railway Solution, Ausztriában pedig a West Bahn cég lesz. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a RegioJet szerelvényeit osztrák és magyar területen a partnercégek mozdonyvezetői fogják vezetni, s a vonatfelelősök is az ő alkalmazottai lesznek. A szerelvények kiszolgáló személyzete azonban végig a RegioJet alkalmazottaiból áll majd.
A menetjegyek árai egyelőre nem ismeretesek. A szóvivő közleménye szerint "buszjegyszintűek" lesznek, azaz alacsonyabbak, mint a jelenlegi vasúti menetjegyeké. A RegioJet autóbuszokat is üzemeltet, ezekre a két főváros között 645 koronáért(nagyjából 8000 forintért) lehet Prágában jegyet venni. Az állami Cseh Vasút naponta hat szerelvényt indít Prágából Budapestre, s egyet éjjel. Az interneten a menetjegy ára 1633 korona, vagyis 20 ezer forint. Az osztrák vasutak mintegy 40 eurót kérnek a Bécs-Budapest vasúti járatért, a RegioJet legolcsóbb buszjegye Bécsből Budapestre az interneten 299 koronába, vagyis 3800 forintba kerül. A RegioJet, amely a legnagyobb magánkézben lévő cseh vasúti társaság, az első fél évben 3,1 millió utast szállított, ami éves szinten 12 százalékos növekedés. A növekvő utaslétszámra való tekintettel a RegioJet szintén új szerelvényeket vásárol. A cég értékpapírok kibocsátásából erre a célra 921 millió koronát szerzett.
(forrás: MTI)