Tárgyalt a MUISZ és a Parlament Idegenforgalmi Szolgálata

Sok utazási iroda mellett a MUISZ is levélben fordult az Országgyűlés Idegenforgalmi Szolgálatához a január 1-jével módosított szerződés beutaztatók számára előnytelen pontjai miatt.

A Szövetség közbenjárására február 6-án sor került egy személyes találkozóra a MUISZ és az Idegenforgalmi Szolgálat illetékesei között. A találkozó során az Idegenforgalmi Szolgálat munkatársai egyértelművé tették, hogy a tervezett on-line foglalási rendszer bevezetéséig már nem kívánják a megküldött szerződést semmilyen formában sem módosítani, annál is inkább, mivel sok utazási iroda végül aláírta a szerződést, amit ők egyetértésként értelmeznek. tájékoztatta lapunkat a MUISZ.

Elmondták, hogy a későbbiekben a foglalási díj helyett belépőjegyet kell majd váltani, ha ezt még idén bevezetik, akkor ennek mértéke azonos lesz a jelenlegi foglalási díjjal.

A várhatóan ez év májusban induló on-line rendszer kiépítéséhez ki fogják kérni a MUISZ és az érintett utazási irodák véleményét, javaslatát.

Jeleztük, hogy 15 nappal a tárgynap előtt pontos létszám előrejelzés szinte lehetetlen a gyakorlatban, ezért az a javaslat született, hogy az utazási iroda az üzletileg kiszámítható mértékű csoportlétszámot jelentse be a Parlament felé, azaz a várható tényleges létszámnál 10-15%-kal kevesebb főre küldje el a megrendelést, esetleges veszteségek elkerülése érdekében. Ennyivel több főt ugyanis gyakorlatilag az esetek döntő többségében tud a Parlament fogadni, és az elszámolás amúgy is a tárgyidőszak végén történik.

Elmondták, hogy a Kossuth térre tervezett átépítés és parkosítás során egy Látogató központot is terveznek, melyben a Parlamentbe látogatóknak sokfajta szolgáltatás mellett WC is rendelkezésére fog állni.

A MUISZ jelezte, hogy sajnálatos módon az Idegenforgalmi Szolgálatot telefonon szinte lehetetlen elérni, erre azt javasolják, hogy az e-mailen megküldött megrendelésbe írja bele a megrendelő, hogy a kézhezvétel után azonnali telefonos visszajelzést kér a jelzett csoportlátogatás megvalósíthatóságáról.

Az Idegenforgalmi Szolgálat létszáma 2 fővel bővült, így remélhetőleg gyorsulni fog az ügyintézés.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.