Március elején egymás után háromszor is támadás ért több, a Főtaxinál dolgozó, éjszakás taxisofőrt. Szerencsére egyik esetben sem történt sérülés, ami elsősorban a cég jól működő riasztási rendszerének köszönhető, és annak, hogy a riasztást követően valamennyi esetben példás gyorsasággal érkezett több kolléga is a helyszínre, hogy megvédjék társukat.
Ezekben az esetekben még a régi módszerrel riasztotta a diszpécser a taxisok: a sofőr a tableten a TÁMADÁS gomb megnyomásával kért segítséget a diszpécsertől, aki az URH rádión azonnal a helyszínre vezényelte a környéken lévő Főtaxisokat.
Március közepétől a Főtaxi új riasztási protokollt vezetett be annak érdekében, hogy még egyszerűbben és gyorsabban tudjon segíteni a sofőrökön. Ezentúl veszély esetén elég lenyomni az autókban működő tablet TÁMADÁS feliratú gombját, és a forgalomirányító rendszer automatikusan a helyszínre küldi a három legközelebb tartózkodó Főtaxis sofőrt. Eközben a diszpécser URH-n felveszi a kapcsolatot a segítséget kérő és segíteni igyekvő sofőrökkel egyaránt, és ha szükséges, a rendőrséget is értesíti. Mivel a Főtaxi 1500 autójával Magyarország legnagyobb taxitársasága és szolgáltatásaival minden napszakban lefedi a főváros egész területét, bármelyik munkatársát is éri támadás, biztosan akad olyan kolléga a közelben, aki a helyszínre tud menni. Emellett a korábbi, URH-n keresztül történő riasztási protokoll is érvényben marad, olyan esetekre, ha például valaki ellopja a taxis tabletjét vagy éppen az nem működik, és a sofőrnek hagyományos módon kell segítséget kérnie.
„A Főtaxisok nincsenek magukra hagyva munka közben, vigyázunk egymás biztonságára. A cégnél a minden munkatárs által aláírt Taxis Etikai Kódexbe foglalt alapszabály, hogyha valakit incidens ér, akkor a diszpécser által riasztott sofőrök kötelessége, hogy társuk segítségére siessenek. A fejlesztésnek köszönhetően ezen túl ilyen esetben kollégáim még gyorsabban a helyszínre tudnak érni, és segíteni a megtámadott sofőrnek” – szögezte le Dudás Zoltán, a Főtaxi szakmai vezetője.