Új riasztási protokoll védi a Főtaxi sofőrjeit

Az elmúlt időszakban a taxisofőröket ért támadások hatására március közepétől a Főtaxi gyorsabbá és egyszerűbbé tette riasztási protokollját a sofőrök biztonságának növelése érdekében. Egy technikai fejlesztésnek köszönhetően az autókban működő tablet TÁMADÁS gombjának lenyomását követően a rendszer azonnal a helyszínre küldi az esethez legközelebb lévő három Főtaxis autót — tudtuk meg hétfőn a személyfuvarozó vállalattól.

Március elején egymás után háromszor is támadás ért több, a Főtaxinál dolgozó, éjszakás taxisofőrt. Szerencsére egyik esetben sem történt sérülés, ami elsősorban a cég jól működő riasztási rendszerének köszönhető, és annak, hogy a riasztást követően valamennyi esetben példás gyorsasággal érkezett több kolléga is a helyszínre, hogy megvédjék társukat.

Ezekben az esetekben még a régi módszerrel riasztotta a diszpécser a taxisok: a sofőr a tableten a TÁMADÁS gomb megnyomásával kért segítséget a diszpécsertől, aki az URH rádión azonnal a helyszínre vezényelte a környéken lévő Főtaxisokat.

Március közepétől a Főtaxi új riasztási protokollt vezetett be annak érdekében, hogy még egyszerűbben és gyorsabban tudjon segíteni a sofőrökön. Ezentúl veszély esetén elég lenyomni az autókban működő tablet TÁMADÁS feliratú gombját, és a forgalomirányító rendszer automatikusan a helyszínre küldi a három legközelebb tartózkodó Főtaxis sofőrt. Eközben a diszpécser URH-n felveszi a kapcsolatot a segítséget kérő és segíteni igyekvő sofőrökkel egyaránt, és ha szükséges, a rendőrséget is értesíti. Mivel a Főtaxi 1500 autójával Magyarország legnagyobb taxitársasága és szolgáltatásaival minden napszakban lefedi a főváros egész területét, bármelyik munkatársát is éri támadás, biztosan akad olyan kolléga a közelben, aki a helyszínre tud menni. Emellett a korábbi, URH-n keresztül történő riasztási protokoll is érvényben marad, olyan esetekre, ha például valaki ellopja a taxis tabletjét vagy éppen az nem működik, és a sofőrnek hagyományos módon kell segítséget kérnie.

„A Főtaxisok nincsenek magukra hagyva munka közben, vigyázunk egymás biztonságára. A cégnél a minden munkatárs által aláírt Taxis Etikai Kódexbe foglalt alapszabály, hogyha valakit incidens ér, akkor a diszpécser által riasztott sofőrök kötelessége, hogy társuk segítségére siessenek. A fejlesztésnek köszönhetően ezen túl ilyen esetben kollégáim még gyorsabban a helyszínre tudnak érni, és segíteni a megtámadott sofőrnek” – szögezte le Dudás Zoltán, a Főtaxi szakmai vezetője.


Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.
A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait

A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait 

A légitársaság a kialakult helyzet miatt július 3-tól szeptember 15-ig felfüggeszti ezeket a járatpárokat.
Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is

Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is 

MOL Limo: a hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a magyarok körében a Balaton.
Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján

Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján 

Immár tizedik alkalommal nyerték el az „Európa legjobb légitársasága” címet.
Emirates: új játékok, jobb repülési élmény

Emirates: új játékok, jobb repülési élmény 

A légitársaság a nyári iskolai szünetre időzítve új fedélzeti játék- és táskakollekciót vezet be a gyerekek számára minden járatán.
Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat

Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat 

A turistákat egyik görög szigetről a másikra szállító hidroplánokról van szó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.