Öt éve, 2011. január 17-én egy kora tavasziasan meleg napon 14:33-kor érkezett a Ferihegyre a Qatar Airways első, menetrend szerinti, budapesti járata. Az induláskor még heti négy, bukaresti közbenső leszállással közlekedő járat kezdeti foglalási mutatói alapján már a másnapi sajtótájékoztatón merték ígérni, hogy hamarosan napivá válik. Úgy is lett; alig két hónappal később bejelentették a napi járatot illetve a bukaresti megálló kiiktatását. Az önállóság egészen 2012 májusáig, a budapesti járat Zágrábig történő meghosszabbításáig tartott. Nem mintha nem bíztak volna már egy önállóan is életképes budapesti járatban, de nyitni kívántak a Nyugat-Balkán felé, nem kockáztatva egy közvetlen összeköttetést. A terv bejött, 2014. október 1-től már csak heti négyszer közlekedett tovább az akkoriban leginkább A321-es gép a horvát főváros felé, majd 2015 márciusában Zágráb végleg levált.
Időközben a Qatar Airways Cargo is szemet vetett a magyar szállítmányozási piac lehetőségeire. 2012. július 1-én este 20:10-kor landolt hetente kétszer közlekedő teherszállító járata egy korosabb A300-as személyében. A járatot azonban bő egy évvel később a magyar cargo piac lejtmenetére hivatkozva csendben felfüggesztette a vállalat. Tavaly ősszel Őexcellenciája Akbar al Baker, a Qatar Airways Csoport ügyvezető igazgatója érdeklődésünkre rejtélyes mosollyal az arcán azt felelte, hogy vizsgálják a visszatérés lehetőségeit. Március 3-án a Qatar Cargo visszatér, ezúttal már az A330F típussal.
A sok utashoz és a járatsűrítéshez csapat is kell. 2016. április 1-től lép hivatalába a Qatart elhagyva egy kalandos kitérőt követően a debreceni repülőtér járatfejlesztési igazgatói posztját elfoglaló Tamás László utódja. A budapesti Qatar Airways képviselet új, Magyarországért és Szlovákiáért felelős értékesítési igazgatója bő egy hónap múlva Sárik Tamás lesz. A légiközlekedési karrierjét a Malévnél kezdő szakember 11 évet húzott le a legkülönbözőbb pozíciókban a jobb létre szenderített Magyar Légiközlekedési Vállalatnál, de még csődjét megelőzően, 7 éve igazolt át a Qatar Airways dohai központjába. A szakember a Távol-Keletről és az indiai szubkontinensről származó bevételek optimalizálásáért felelős vezető, de hozzá tartozott a cég csoportos utaztatási üzletága is.