Új tulajdonosa lett a Sólyom Airwaysnek

A Sólyom cégkivonata szerint a Sólyom Holding mellé tulajdonosként belépett a magyar Charity March Kft., a Népszabadság Online az utóbbi ügyvezetőjétől, Welsz Tamástól megtudta: teljes egészében átvették a Sólyom Hungarian Airways Kft-t.

A Sólyom Holding törlés alatt, ők pedig bejegyzés alatt állnak. A NOL-nak nyilatkozó Welsz elmondta: a korábbi tulajdonosokkal együttműködve próbálják életben tartani a jelenleg a béreket kifizetni nem tudó légitársaságot, de a szakmai irányítást továbbra is Vágó József látja el.

„Kifizetjük a munkatársak járandóságát, amint az átvilágítás során működőképesnek találjuk a céget. Erről személyesen tájékoztattam a kollégákat” - mondta az ügyvezető, hozzátéve, hogy pénzügyi befektetőként jelennek meg a cégben, miután az eddigi tulajdonosoknak rá kellett jönniük, hogy nincsenek elegen ahhoz, hogy ezt a légitársaságot el tudják indítani.

Welsz azt nem árulta el, mennyi pénzt kívánnak a Sólyomba pumpálni, azt viszont igen, hogy két gépes indulással hat hónapig tud tőkét garantálni a vállalkozásnak a mostani befektetés. 

A Sólyom a folytatásban nem nemzeti, hanem nemzeti színekben repülő légitársaság kíván lenni - fejtette ki Welsz Tamás hozzátéve, hogy nem szégyen kicsiben gondolkodni, csak addig nyújózkodnak, amíg a takarójuk ér. A Sólyom vezetőjének, Vágó Józsefnek a korábbi 6-12 majd 50 gépes terveit egyelőre az asztalfiókba kellett tenni, mert a korábbi befektetőjelölt olyan feltételeket támasztott, amelybe, ha a cég belement volna, akkor hamar külföldi kézbe került volna. A lap megtudta: a mostani konstrukcióban sem külföldi, sem állami tulajdon nincs. 

Mint azt a NOL újságírója kiderítette, az ötszázezer forint jegyzett tőkéjű, főként oktatási és egészségügyi tevékenységi körökkel 2009-ben regisztrált Charity March Kft. tulajdonosa a Seychelle szigeteki bejegyzésű Cavalli Continental. Korábban a Bissau Guinea-i címen bejelentett Welsz Tamás is megjelent a cégben tulajdonosként.

„A tulajdonos egy külföldön bejegyzett offshore besorolású cég, de azon kevesek közé tartozik, amely mögött a valós tulajdonosok sorakoznak fel és nem adóoptimalizálási okokból jegyezték be a Seychelle szigeteken” - mondta Welsz Tamás. A bejegyzés helyét indokolja ugyanis eddig is afrikai jótékonysági programokat bonyolított le, aktivistáik a szegény országokban végeznek munkát, s olyan mentőautókat bocsátanak ezen országok rendelkezésére, amelyeket már Európában nem használnak.

Mit keresnek egy magyar légitársaságban ezzel profillal, s anyagi háttérrel? - firtatta a NOL. Válaszképpen kiderült, a Cavalli Continental mögött csak és kizárólag külföldön élő magyar üzeletemberek állnak, akik idejében felfedik majd magukat, s akik fantáziát látnak a magyar színek alatt repülő társaságban.

Welsz szerint a cég uniós tulajdonú, visszautasította, hiszen tulajdonosai magyarok, tehát a légitársaságnak jár az uniós státusz. A Charity March egyébként a Budapest-Bamako rally szervezésében is közreműködött, ám honlapjuk és Facebook oldaluk jó ideje passzív, az utolsó bejegyzések 2012-esek - így a lap.

A Sólyom Hungarian Airwayst eddig birtokló Sólyom Holdingban is történtek személyi változások: a céget eddig vezető Lucsik János helyett Hurtyák Róbert lett az ügyvezető. Hurtyák nem indokolta érdemben a váltást, Lucsik Jánost eddig nem értük el.

Ezt követően a Sólyom márkanevű élelmiszerek (liszt, ásványvíz, szilvalekvár) forgalmazásával (is) foglalkozó cég teljesen elkülönülten működik a Sólyom Airwaystől. A holding felfüggesztette a minősített beszállítói adatbázis működtetését is, s kérésre visszafizeti a biztosítékként befizetett összegeket - derül ki a cég honlapjáról.

Korábban a Sólyom Holding feladata a Sólyom Airways működésének biztosítása volt, ennek keretében alakították ki ezt az adatbázist is, hogy hány jelentkező vállalattól mennyi pénzt szedtek be, arról nincsenek információink.


Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből

Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből 

Íme, a részletek.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.