Az informális keretek között és önkéntes alapon működő GASR eredetileg néhány európai állam kezdeményezésével jött létre 1996-ban. Elsődleges célkitűzése egy olyan együttműködés megalapozása a tagállamok légiközlekedési hatóságai között, amely felgyorsítja az információáramlást és a tapasztalatok átadását az Európai Unió repülőtereinek biztonsági szabályozása terén.
A szervezet segíti az uniós jogharmonizációt, szem előtt tartva a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) követelményeit is. Munkájában a ma már több mint 30 tagállam mellett az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA), a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) és az Európai Légitársaságok Szövetsége (AEA) vesz részt a terület szabályozásában kiemelkedő tapasztalattal rendelkező szakemberek bevonásával.
Hazánk az Európai Unió és az Európai Polgári Repülési Konferencia (ECAC) tagjaként teljesíti a csatlakozási feltételeket. A magyar hatóság belépése jelentős mértékben hozzájárulhat a repülőterek biztonságára vonatkozó egységes európai követelmények kialakításához és az azoknak való folyamatos hazai megfelelés biztosításához - tájékoztatott internetes oldalán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
A dokumentumok előkészítését követően Schváb Zoltán légügyi főigazgató, az NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkára juttatja el a GASR titkárához a csatlakozási kérelmet. A következő csoportüléseken így újonnan csatlakozott tagként várhatóan már a magyar hatóságok képviselői is részt vehetnek.