A légitársaság eddig 25 üzemanyag-megtakarítást segítő intézkedést vezetett be, de folyamatosan keresi az új megoldásokat. Ilyen például a várható üzemanyag-fogyasztást minél pontosabban tervező, ún. zéró-üzemanyagtöbblet becslési modell kidolgozása, a repüléstervezés rendszerének finomhangolásával csökkenthető többletüzemanyag-felhasználás, valamint a pontosabb teljesítményadatok használata az üzemanyag-szükséglet előrejelzése érdekében.
Az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében a légitársaság ajánlásokat adott ki pilótái számára a fel- és leszálláskor használatos szárnybeállításokkal kapcsolatban, mivel bizonyos beállítások kisebb légellenállást, ezáltal kisebb hajtóműteljesítmény-igényt eredményeznek. Becslések szerint a módszer alkalmazásával 2000 tonna üzemanyag takarítható meg, és így évente közel 6000 tonna szén-dioxiddal kevesebb kerül a légkörbe. A repülési előírásokat és biztonsági intézkedéseket is figyelembe véve, a leszálláshoz használt konfigurációval a légitársaság nagyjából 15 kilogramm üzemanyagot takarít meg alkalmanként.
A Wizz Air elkötelezett továbbá az iránt is, hogy a flottáját korszerű Airbus neo repülőgépekkel fejlessze, amelyek kiváló aerodinamikai jellemzőkkel és ennek eredményeképpen verhetetlen üzemanyag-hatékonysággal rendelkeznek. Különleges kialakítású – ún. Sharklet – szárnyvégeinek köszönhetően tovább csökken a szárnyak légellenállása. Az Airbus neo típusú repülőgép versenytársainál 43 százalékkal kevesebb zajt és 50 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsát ki, ráadásul a légitársaság gépeinek átlagéletkora 5 év.