Július közepén nyílt levélben fordult segítségért Orbán Viktor miniszterelnökhöz a budapesti városnéző hop-on hop-off üzletág többségi piaci részesedésével rendelkező három cég azután, hogy a Fővárosi Közgyűlés zárt ülésén elfogadott határozata szerint a jelenleg négyszereplős piacon 20 évre monopolhelyzetet teremtő koncessziós eljárás kiírására kerül sor. A buszos cégek akkor úgy nyilatkoztak: a kormányfőtől azt várják, hogy a pályázatot olyan módon írják ki, hogy azzal ne egyetlen céget hozzanak helyzetbe, vagyis több vállalkozás is a piacon maradhasson azoknak a feltételeknek a teljesítése mellett, amit elvárnak. A tendert nem sokkal ezután ki is írta Budapest Főváros Önkormányzata, melyben megfogalmazták: a szolgáltatás nyújtásához az ajánlatkérő 70 db közterületi útvonal és 39 db megállóhely használatát biztosítja, amelyeken a tárgyév április 1. és október 31. közötti időszakában a minimális kötelező járműszám 25 db jármű.
A fővárosi városnéző buszok kizárólagos üzemeltetésére benyújtható pályázat határidejét később 11 nappal, szeptember 2-ára tolták ki.
A Világgazdaság információira hivatkozva úgy írja az Index: most a piliscsabai Bakó Ádám dönthetett úgy, hogy ő is beadja ezt a pályázatot. Bakó egy másik cégén keresztül birtokolja az új Zrt.-t, korábban pedig már volt egy kisebb buszos cége, de abból elvileg három éve kiszállt. A klasszikus budapesti hop-on hop-off szolgáltatásra az időzítésen kívül a név - Hop On Travel Zrt. -, valamint az utazásszervezési főtevékenység is utal, a céget augusztus 24-én jegyezték be. Egyedül viszont nem indulhatnak, már csak az árbevétel-feltétel miatt sem, társulniuk kéne valamelyik már a piacon lévő céggel. A Világgazdaságnak azt mondták a megkérdezett piaci szereplők, hogy őket még nem kereste meg a feltehető új belépő.
Forrás: Index
Forrás: Világgazdaság
Forrás: Turizmus Online