Ünnepel a Lufthansa

1967. augusztus 26-án a mai fülnek talán kissé nagy robajjal felszállt egy Boeing 727-es repülőgép Frankfurtból. A Lufthansa 194-es járata egy müncheni leszállás után Budapest felé vette az irányt, ezzel elindult a német légitársaság magyarországi üzeme.

A kezdetek 1958-ig nyúlnak vissza. A Lufthansa ebben az évben kötött a Malévval kölcsönös értékesítési szerződést.

Az LH194-es járatra még felfűzték a jugoszláv fővárost is. Alig egy évvel később már Düsseldorfból repült szintén egy 727-es Budapestre, München érintésével, belgrádi kitérővel.

Nem kellett sokáig várni, hogy Belgrád elmaradjon, Frankfurt, München és Düsseldorf pedig önálló úti célként jelenjen meg. Mindeközben, 1969 áprilisában megnyitotta a légitársaság első városi irodáját Budapesten, a Felszabadulás téren.

Jöttek-mentek a járatok, nőtt a forgalom. A ’80-as évek végén és a ’90-es években már Stuttgart, Berlin és Hamburg irányából is megindult a forgalom Budapestre. A Lufthansa nem csupán németes precizitású, folyamatosan bővülő és innovatív szolgáltatásaival, hanem látványos akcióival is megragadt a magyar köztudatban: a légitársaság hozta el elsőként Magyarországra, mégpedig 1985 júniusában a Jumbót, azaz a Boeing 747-est. 

2011 októberében szintén először landolt Budapesten a földkerekség máig legnagyobb utasszállítója, az Airbus A380-as és mutatta be a Lufthansa színeiben a magyar közönségnek, mit tud. Hogy miért? Mert a légitársaság Magyarországról nemcsak a németországi városokba repülő utasokat célozza meg: óriásgépei segítségével a világ 74 országának 205 célállomására biztosít összeköttetést.

Az elmúlt pár évtized során nagyot fordult a légi közlekedés világa. A légipiac európai liberalizálása nyomán sorra jelentek meg a hagyományos szállítók számára félelmetes tempót diktáló fapadosok. A Lufthansa előremenekülve több lépcsőben létrehozta saját diszkont-leányvállalatát: a nem gyűjtő-elosztó jellegű, közvetlen járatok pár éve már Eurowings-színekben működnek.

A cég innovációjára jellemző, hogy a világon elsőként indított széles sávú internetszolgáltatást az interkontinentális járatokon, amely már a kontinentális gépeken is egyre nagyobb számban elérhető. Közben a légitársaság európai vállalatcsoporttá terebélyesedett.

A Lufthansa Group égisze alatt repül immár az Austrian Airlines, a Swiss International Air Lines és a Brussels Airlines is. Egymást erősítve a csoport tagjai tavaly maguk mögé utasították az összes „hagyományos” légitársaságot: 1,6 millió utast szállítottak Magyarországról. 

És már nem csupán Budapestről: Sármellékre évek óta repülnek nyári charterek Németországból, 2016 áprilisában pedig komoly előkészítést követően Debrecent és régióját is bekötötték Münchenen keresztül a világ körforgásába. 

Nem csak repül Magyarországra a Lufthansa. 1995-ben megalapította az elsősorban légiipari alkalmazások fejlesztésével és tesztelésével foglalkozó Lufthansa Systems Hungáriát.

Hét évre rá a Malév 15%-os részesedése mellett útjára indult a repülőgépek szervizelésével és karbantartásával foglalkozó Lufthansa Technik, amely ma már a legnagyobb szervizbázis Ferihegyen, ahol nem csupán a Lufthansa Csoport gépei érkeznek a legkülönfélébb felülvizsgálatokra, de más légitársaságok is itt szereltetik be flottájukba a fedélzeti Wifit többek között a cég egyedülálló felfújható hangárjában.

És hogy mivel készül az 50 éves évfordulóra a légitársaság? Ez legyen most még meglepetés.

(X)


SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.