Ünnepel a Lufthansa

1967. augusztus 26-án a mai fülnek talán kissé nagy robajjal felszállt egy Boeing 727-es repülőgép Frankfurtból. A Lufthansa 194-es járata egy müncheni leszállás után Budapest felé vette az irányt, ezzel elindult a német légitársaság magyarországi üzeme.

A kezdetek 1958-ig nyúlnak vissza. A Lufthansa ebben az évben kötött a Malévval kölcsönös értékesítési szerződést.

Az LH194-es járatra még felfűzték a jugoszláv fővárost is. Alig egy évvel később már Düsseldorfból repült szintén egy 727-es Budapestre, München érintésével, belgrádi kitérővel.

Nem kellett sokáig várni, hogy Belgrád elmaradjon, Frankfurt, München és Düsseldorf pedig önálló úti célként jelenjen meg. Mindeközben, 1969 áprilisában megnyitotta a légitársaság első városi irodáját Budapesten, a Felszabadulás téren.

Jöttek-mentek a járatok, nőtt a forgalom. A ’80-as évek végén és a ’90-es években már Stuttgart, Berlin és Hamburg irányából is megindult a forgalom Budapestre. A Lufthansa nem csupán németes precizitású, folyamatosan bővülő és innovatív szolgáltatásaival, hanem látványos akcióival is megragadt a magyar köztudatban: a légitársaság hozta el elsőként Magyarországra, mégpedig 1985 júniusában a Jumbót, azaz a Boeing 747-est. 

2011 októberében szintén először landolt Budapesten a földkerekség máig legnagyobb utasszállítója, az Airbus A380-as és mutatta be a Lufthansa színeiben a magyar közönségnek, mit tud. Hogy miért? Mert a légitársaság Magyarországról nemcsak a németországi városokba repülő utasokat célozza meg: óriásgépei segítségével a világ 74 országának 205 célállomására biztosít összeköttetést.

Az elmúlt pár évtized során nagyot fordult a légi közlekedés világa. A légipiac európai liberalizálása nyomán sorra jelentek meg a hagyományos szállítók számára félelmetes tempót diktáló fapadosok. A Lufthansa előremenekülve több lépcsőben létrehozta saját diszkont-leányvállalatát: a nem gyűjtő-elosztó jellegű, közvetlen járatok pár éve már Eurowings-színekben működnek.

A cég innovációjára jellemző, hogy a világon elsőként indított széles sávú internetszolgáltatást az interkontinentális járatokon, amely már a kontinentális gépeken is egyre nagyobb számban elérhető. Közben a légitársaság európai vállalatcsoporttá terebélyesedett.

A Lufthansa Group égisze alatt repül immár az Austrian Airlines, a Swiss International Air Lines és a Brussels Airlines is. Egymást erősítve a csoport tagjai tavaly maguk mögé utasították az összes „hagyományos” légitársaságot: 1,6 millió utast szállítottak Magyarországról. 

És már nem csupán Budapestről: Sármellékre évek óta repülnek nyári charterek Németországból, 2016 áprilisában pedig komoly előkészítést követően Debrecent és régióját is bekötötték Münchenen keresztül a világ körforgásába. 

Nem csak repül Magyarországra a Lufthansa. 1995-ben megalapította az elsősorban légiipari alkalmazások fejlesztésével és tesztelésével foglalkozó Lufthansa Systems Hungáriát.

Hét évre rá a Malév 15%-os részesedése mellett útjára indult a repülőgépek szervizelésével és karbantartásával foglalkozó Lufthansa Technik, amely ma már a legnagyobb szervizbázis Ferihegyen, ahol nem csupán a Lufthansa Csoport gépei érkeznek a legkülönfélébb felülvizsgálatokra, de más légitársaságok is itt szereltetik be flottájukba a fedélzeti Wifit többek között a cég egyedülálló felfújható hangárjában.

És hogy mivel készül az 50 éves évfordulóra a légitársaság? Ez legyen most még meglepetés.

(X)


Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton 

A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.
Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.