A kezdetek 1958-ig nyúlnak vissza. A Lufthansa ebben az évben kötött a Malévval kölcsönös értékesítési szerződést.
Az LH194-es járatra még felfűzték a jugoszláv fővárost is. Alig egy évvel később már Düsseldorfból repült szintén egy 727-es Budapestre, München érintésével, belgrádi kitérővel.
Nem kellett sokáig várni, hogy Belgrád elmaradjon, Frankfurt, München és Düsseldorf pedig önálló úti célként jelenjen meg. Mindeközben, 1969 áprilisában megnyitotta a légitársaság első városi irodáját Budapesten, a Felszabadulás téren.
Jöttek-mentek a járatok, nőtt a forgalom. A ’80-as évek végén és a ’90-es években már Stuttgart, Berlin és Hamburg irányából is megindult a forgalom Budapestre. A Lufthansa nem csupán németes precizitású, folyamatosan bővülő és innovatív szolgáltatásaival, hanem látványos akcióival is megragadt a magyar köztudatban: a légitársaság hozta el elsőként Magyarországra, mégpedig 1985 júniusában a Jumbót, azaz a Boeing 747-est.
2011 októberében szintén először landolt Budapesten a földkerekség máig legnagyobb utasszállítója, az Airbus A380-as és mutatta be a Lufthansa színeiben a magyar közönségnek, mit tud. Hogy miért? Mert a légitársaság Magyarországról nemcsak a németországi városokba repülő utasokat célozza meg: óriásgépei segítségével a világ 74 országának 205 célállomására biztosít összeköttetést.
Az elmúlt pár évtized során nagyot fordult a légi közlekedés világa. A légipiac európai liberalizálása nyomán sorra jelentek meg a hagyományos szállítók számára félelmetes tempót diktáló fapadosok. A Lufthansa előremenekülve több lépcsőben létrehozta saját diszkont-leányvállalatát: a nem gyűjtő-elosztó jellegű, közvetlen járatok pár éve már Eurowings-színekben működnek.
A cég innovációjára jellemző, hogy a világon elsőként indított széles sávú internetszolgáltatást az interkontinentális járatokon, amely már a kontinentális gépeken is egyre nagyobb számban elérhető. Közben a légitársaság európai vállalatcsoporttá terebélyesedett.
A Lufthansa Group égisze alatt repül immár az Austrian Airlines, a Swiss International Air Lines és a Brussels Airlines is. Egymást erősítve a csoport tagjai tavaly maguk mögé utasították az összes „hagyományos” légitársaságot: 1,6 millió utast szállítottak Magyarországról.
És már nem csupán Budapestről: Sármellékre évek óta repülnek nyári charterek Németországból, 2016 áprilisában pedig komoly előkészítést követően Debrecent és régióját is bekötötték Münchenen keresztül a világ körforgásába.
Nem csak repül Magyarországra a Lufthansa. 1995-ben megalapította az elsősorban légiipari alkalmazások fejlesztésével és tesztelésével foglalkozó Lufthansa Systems Hungáriát.
Hét évre rá a Malév 15%-os részesedése mellett útjára indult a repülőgépek szervizelésével és karbantartásával foglalkozó Lufthansa Technik, amely ma már a legnagyobb szervizbázis Ferihegyen, ahol nem csupán a Lufthansa Csoport gépei érkeznek a legkülönfélébb felülvizsgálatokra, de más légitársaságok is itt szereltetik be flottájukba a fedélzeti Wifit többek között a cég egyedülálló felfújható hangárjában.
És hogy mivel készül az 50 éves évfordulóra a légitársaság? Ez legyen most még meglepetés.
(X)
Forrás: Turizmus Online