Az öt kilométeres útszakasz felújítása 740 millió forint európai uniós, a Terület- és településfejlesztési operatív programból (Top) elnyert forrásból valósul meg. A kivitelezés, az időjárástól függően, tavaszra be is fejeződik. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. ígérete szerint ezen az úton további két kilométert, a közútkezelő saját költségvetéséből, az idén szintén felújítanak. Szintén ígéretet tett a közútkezelő arra, hogy a Dévaványa-Körösladány közti úton is felújítanak egy körülbelül 8 kilométeres szakaszt még az idén, ugyancsak saját forrásból.
A 19. század végén épült gyomaendrődi Hármas-Körös-híd felújítására 330 millió forint belföldi forrás van, amelyet - mivel a kivitelezés idején teljes útzárat kell elrendelni - a nyári iskolai szünet idejére időzítenek. A gyalogosok és a kerékpárosok az augusztus végéig tartó munkálatok idején is használhatják a hidat. A személyautók és a 7,5 tonna összsúlyt meg nem haladó járművek számára elkerülő útként egy külterületi utat tesznek rendbe.
Elkészültek az engedélyes- és a kiviteli tervek az ecsegfalvi Hortobágy-Berettyó-csatorna-híd felújítására is. Az 1949-ben épült hídon a rossz műszaki állapot miatt súly- és forgalomkorlátozás van érvényben. A tervek szerint közel félmilliárd forintból új hidat építenek, ám erre az idei költségvetésben nincs forrás, ezt a jövő évi büdzsébe szeretnék betenni - mondta Dankó Béla, a térség országgyűlési képviselője.
Elmondása szerint a százmillió forintos komplex útfelújítási program is érinti Békés megyét. Még idén felújítják a 44-es számú főutat Örménykúttal összekötő bekötő utat négy kilométeren, a Szarvas-orosházi út 900 méteres szarvasi belterületi szakaszát, valamint a zrt. ígérete alapján a csabacsűdi főutca 1,5 kilométeres szakaszát.