Bár az elmúlt években a Bizottság jogszabályokon keresztül már biztosította, hogy a légi és a vasúti közlekedést igénybe vevő utasok az Európai Unióban mindenhol ugyanolyan elbánásban részesüljenek, még mindig nincs minden utas tisztában a jogaival. Ennek orvoslására a tagállamok repülőterein és pályaudvarain plakátok tájékoztatják az utasokat jogaikról. Az utasok ezen kívül ingyenes brossúrákhoz és külön erre a célra létrehozott internetes oldalhoz is hozzáférhetnek az Unió valamennyi hivatalos nyelvén.
A „Your Passenger Rights At Hand” (Utasjogai Mindig Kéznél) kampány részeként létrejött egy website a http://ec.europa.eu/passenger-rights címen. Ezen az oldalon a látogatók megtalálhatják az őket megillető jogokkal kapcsolatos információkat az egyes közlekedési eszközöknek megfelelően. Az alapvető utasjogokról szóló tájékoztató brossúrák és plakátok elérhetőek lesznek a pályaudvarokon és a repülőtereken. Hogy mindenki a saját nyelvén kapjon információkat, ezeket a tájékoztatókat az EU minden hivatalos nyelvén meg lehet majd találni.
Az utasjogok között arra kaphatnak választ az utazók, hogy mihez van pontosan joguk, ha valami probléma merülne föl utazásuk során. Ilyen probléma lehet, ha az utazásukat késve indítják, vagy törlik, vagy éppen a csomagjuk veszik el vagy sérül meg. Egyenlő bánásmód illeti meg a fogyatékkal élő vagy csökkent mozgásképességű személyeket is.
A Bizottság már dolgozik az utasjogok más közlekedési eszközökre történő kiterjesztésén is. Ennek keretében javaslat született a tengeri vagy egyéb vízi, valamint a buszos utazások résztvevői érdekében is.