Az előrejelzések szerint az országhatárok megnyitását és a légijáratok újraindulását követő időszakban a korábbinál kevesebb légiutast köszönthetnek a repülőterek; az utazási kedv egészségügyi megfontolások és gazdasági okok miatt várhatóan csak fokozatosan tér vissza. A Budapest Airport (BA) jelenlegi becslései alapján az utasforgalom az eredetileg tervezett 17 helyett 9-11 millió között lehet idén a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, és a számítások szerint 2022-ben sem érheti el a válság előtti szintet.
Először várhatóan az európai járatok és útvonalak indulnak újra, majd határnyitástól függően a többi régió. A Wizz Air május elejétől több járat üzemeltetését is elindította, és júniusban is fokozatosan tér vissza a forgalom: néhány légitársaság már jelezte a Budapest Airport felé, hogy június 17-től tervezi az újra indulást.
Azonban az American Airlines és az Air Canada Rouge már bejelentette, hogy idén biztosan nem üzemeltet közvetlen tengerentúli járatot Budapestre, és azt jelenti, hogy 2020-ban nem lesz közvetlen légihíd Philadelphia, Chicago, Torontó és Budapest között.
A cég az alacsony utasforgalom időszakát kihasználva április végén megkezdte a 2. Terminálon található beszállítókapuk újraszámozását, ennek köszönhetően a jövőben egyszerűbbé válik a terminálokon történő eligazodás. A korábbi A, B, C és D jelű kapuk helyett a jövőben a 2A terminálon A jelű, a 2B terminálon B jelű beszállítókapuktól indulnak a repülőgépek. Az elkövetkező hetekben a terminálon található többi eligazító táblát is lecserélik, így az utasok tájékozódását egységes és letisztult feliratok segítik majd magyar, angol és kínai nyelven.
Forrás: Budapest Airport