Várbéli buszbehajtás: a kommunikációt sürgetik a szakmai szervezetek

Közös nyilatkozatot adott ki a turistabuszok budavári behajtásával kapcsolatban a Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége (MISZ), a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE).

A szakmai szervezetek közös nyilatkozatát változtatás nélkül publikáljuk.

"Ezúton szeretnénk informálni Önöket, hogy a turisztikai szakma a mai napig semmiféle hivatalos értesítést nem kapott a június 1-től tervezett budavári autóbuszos korlátozás részleteiről. Az autóbuszos személyszállítók és az idegenvezetők szakmai szervezetei eddig csak sajtóhírekből tájékozódhattak arról, hogy várhatóan hogyan valósul meg a turisták feljutása a Vár területére, és milyen alternatív parkolók válthatják ki a jelenlegi Palota úti autóbusz-parkolókat.

Több szervezet, így a Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége MISZ, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete MKFE, valamint a szakmában dolgozó idegenvezetők levélben fordultak Dr. Guller Zoltán vezérigazgató úrhoz (Magyar Turiszikai Ügynökség), Dr. Bienerth Gusztáv kormánybiztos úrhoz (Magyar Turisztikai Ügynökség), Dr. Nagy Gábor Tamás polgármester úrhoz (Budavári Önkormányzat), kérve, hogy vonjanak be bennünket a végső döntést előkészítő megbeszélésbe, de egyik helyről sem kaptunk választ.

Változatlanul az az álláspontunk, hogy

1. a magyarországi turizmus kiemelt, emblematikus célpontja a budai Várnegyed, amelynek kulturált és biztonságos megközelítése elengedhetetlenül fontos,

2. ha a korlátozás miatt nehézkessé válik a Várba való feljutás, az egész budapesti városnézés veszélybe kerül, mert egyszerűen nem lesz értelme Budán turistabuszt használni (a Lánchídra eleve nem szabad felhajtani 16t felett, a Citadella nem bír el egyszerre 5-6 autóbusznál többet, stb.)

3. a szakmai szervezetek igényt tartanak a döntés előkészítésében való részvételre, mert tagjaik, a buszvezetők, az idegenvezetők gyakorlati szempontból ismerik a terepet, ezért ők tudnak a legtöbbet tenni azért, hogy a korlátozások mellett is gördülékeny legyen az utasok ki-és beszállítása.

Ha a turisztikai szakma a korlátozások bevezetése előtt hivatalosan is megkapná a tájékoztatást a forgalmi és parkolási rend változásairól, akkor mindezek ismeretében május 30-án hétfőn délelőtt 10.00 órától a szakma és a sajtó számára nyilvános autóbuszos bejárás során az érintett döntéshozó hivatalok, szervezetek jelenlétében győződhetnénk meg arról, hogy a módosított szabályozás nem akadályozza-e a turistabuszok forgalmát a Várban, illetve a Vár alatti, tervezett parkolási helyszíneken. A próba tapasztalatai alapján lehetne javaslatot tenni a döntéshozóknak az esetleges módosításokra, még az új rendszer életbe lépése előtt.

Ezért az autóbuszos személyszállítókat és idegenvezetőket képviselő szervezetek elengedhetetlennek tartják, hogy hivatalos forrásból, a lehető legrövidebb időn belül megismerhessék a budavári autóbuszos forgalmi és parkolási rend várható változásait.

Az eddig kiszivárgott, de hivatalosan meg nem erősített információk alapján úgy érezzük, változatlanul fennáll az a veszély, hogy a turistaprogramok nem tudnak maradéktalanul megvalósulni a budai Várnegyedben. A külföldi utazási partnerirodák már most élénk érdeklődést tanúsítanak a változásokkal kapcsolatban. Informálásuk elengedhetetlen az előre lekötött programok színvonalas lebonyolítása érdekében, mert a várható korlátozások veszélyeztethetik a több évre lekötött szerződések teljesítését.

Úgy látjuk, megfelelő előkészítés és tájékoztatás hiányában kaotikus helyzet keletkezhet a Várat övező utakon, vagy az eddig hivatalosan még nem publikált alternatív autóbusz-parkolóknál, és emiatt számos utazásszervező törölheti Budapestet az ajánlott desztinációi közül. Fennáll a veszély, hogy jelentősen romlik a város imázsa, ha nem tudjuk ezt a problémát megfelelően megoldani."


Forgalomba állt az utolsó Airbus Beluga XL

Forgalomba állt az utolsó Airbus Beluga XL 

A Beluga XL a repülőgépek szerkezeti elemeinek szállítására kifejlesztett speciális típus.
Járattörlések és késések Franciaországban a sztrájkok miatt

Járattörlések és késések Franciaországban a sztrájkok miatt 

 A francia repülőtéri dolgozók a „24 órás szabály” ellen tiltakoznak, amely arra kötelezi őket, hogy időben értesítsék a vezetőket a sztrájkokról.
Az Emirates ősztől a Seychelle-szigetek érintésével repül Madagaszkárra  

Az Emirates ősztől a Seychelle-szigetek érintésével repül Madagaszkárra   

A légitársaság a Seychelle-szigeteken keresztül repül ősztől kezdve Madagaszkárra, így kényelmes és zökkenőmentes utazást biztosít azok számára is, akik két helyen terveznek egzotikus nyaralást.
Megvannak 2024 legjobb légitársaságai

Megvannak 2024 legjobb légitársaságai 

A közel-keleti légitársaság minden versenytársánál jobban teljesített utaselégedettség tekintetében és magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt.
Az újrahasznosítás igazán egyedi módját választotta a népszerű légitársaság

Az újrahasznosítás igazán egyedi módját választotta a népszerű légitársaság 

Így lesz az óriás repülőgépek üléseiből gyerektáska.
Így is utazhatnak a szurkolók a foci Eb-re

Így is utazhatnak a szurkolók a foci Eb-re 

Évről évre egyre több közlekedési eszköz válik elérhetővé a drukkerek számára.
Immár hivatalos: eladták a budapesti repteret üzemeltető céget

Immár hivatalos: eladták a budapesti repteret üzemeltető céget  

Az adásvételről már hónapok óta hallani lehetett.
Beveti az MI-t az Air France

Beveti az MI-t az Air France 

Mesterséges intelligencia (MI) segítségével javítja hatékonyságát a francia légitársaság.
Másfél év alatt több, mint húsz díjat söpört be a Budapest Airport

Másfél év alatt több, mint húsz díjat söpört be a Budapest Airport  

2024 első negyedévét értékelő nemzetközi utaselégedettségi felmérésen soha nem látott magasságokba tört a Budapest Airport értékelése.
Az Emirates légiutas kísérői mintha egy divatlapból léptek volna ki

Az Emirates légiutas kísérői mintha egy divatlapból léptek volna ki 

A jelenlegi egyenruhát a légitársaság belső tervezői a Simon Jersey brit vezető egyenruha-gyártóval közösen alkották meg, és 2008. július 28-án mutatták be az Emirates első A380-as repülőgépének ünnepélyes átadásakor.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk:  Dizájn hotel a tó közepén

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: Dizájn hotel a tó közepén 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023.évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.