Virtuális valóság-túráktól a jeltolmács robotokig: fejlesztések a légitársaságnál

A mindenki számára kényelmes és elérhető repülés iránti elkötelezettség jegyében mutatta be legújabb fejlesztéseit az Emirates az AccessAbilities Expón, amelyekkel a fogyatékkal élők utazását szeretné megkönnyíteni a légitársaság. A légitársaság számos újdonsággal készült a szakmi kiállításra, mint például virtuális valóság túra a repülőtéren, jeltolmács robot, kerekesszék biztonságos szállítására szolgáló eszköz, valamint látássérülteknek szánt okostelefon alkalmazás, amely videós támogatást nyújt.

Az Emirates hamarosan elérhető lesz a Be My Eyes alkalmazásban, amely több mint 8 millió önkéntes segítségével nyújt videós támogatást látássérült felhasználóknak. Az utasok az alkalmazás segítségével közvetlenül léphetnek kapcsolatba a légitársaság ügyfélszolgálatával, ahol az élő videóhívás során a légitársaság munkatársai útbaigazítást nyújtanak és egyéb kérdésekben is segítenek.

Segítség a neurodiverz utasoknak – Sensory Guide

Az IBCCES-szel közösen elkészítették a Sensory Guide-ot a Dubaji Nemzetközi Repülőtér 3-as termináljához. Ez az útmutató részletesen bemutatja a terminálban tapasztalható hangokat, fényeket és egyéb érzékszervi ingereket, hogy a neurodiverz utasok felkészülhessenek a repülőtéri élményekre. Az útmutató hamarosan a légitársaság weboldalán is elérhető lesz.

A kerekesszék-emelővel felszerelt sofőrszolgáltatás
A kerekesszék-emelővel felszerelt sofőrszolgáltatás
Fotó: Emirates

Sofőrszolgálat kerekesszékeseknek is

Új, kerekesszék-emelővel felszerelt sofőrszolgáltatást is bevezettek, amely jelenleg az Első és Business Osztályú utasok számára érhető el Dubajban. A kényelmes és biztonságos szállítást biztosító speciális járművek sofőrjeit folyamatosan képzik, hogy a legmagasabb szinten tudják kiszolgálni az utasok mobilitási igényeit.

Innovációk a könnyebb utazásért

A légitársaság jeltolmács robotja információs és útbaigazító szolgáltatásokat nyújt a siket és nagyothalló utasok számára, míg a virtuális valóság túráján a speciális igényű utasok előre megismerhetik a Dubaji Nemzetközi Repülőtér 3-as termináljának teljes folyamatát. A VR-headset segítségével az utasok végig járhatják a repülőtéri lépéseket, és megismerhetik a speciális segítségnyújtó pultokat és a biometrikus beszállókapukat.

A légitársaság jeltolmács robotja információs és útbaigazító szolgáltatásokat nyújt a siket és nagyothalló utasok számára
A légitársaság jeltolmács robotja információs és útbaigazító szolgáltatásokat nyújt a siket és nagyothalló utasok számára
Fotó: Emirates

Az új, úgynevezett kerekesszék-kockája biztonságos szállítást nyújt a mobilitási segédeszközöknek és kerekesszékeknek.

Ez az innovatív megoldás garantálja, hogy a kerekesszékek sérülés nélkül, megfelelően rögzítve érjenek célba.

A légitársaság eddig több mint 29 000 munkatársát képezte ki autizmus és rejtett fogyatékosságok témájában. A képzések során az empatikus kommunikációra és az autizmus felismerésére helyezik a hangsúlyt, hogy minden utas számára befogadó élményt nyújthassanak. 


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.