Felmérték a légitársaságok utasainak költekezését

A szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a légitársaságoknak egy új korszakra kell készülniük a légi utazások tervezésében és az ügyfél élmények tekintetében, ha versenyképesek akarnak maradni.

A londoni székhelyű NewTerritory  által végzett új és mélyreható tanulmány olyan kulcsfontosságú utasviselkedési mintákat tárt fel, amelyek 2025-ben és azután is alakítják majd a légitársaságok költési trendjeit és az utasokat leginkább befolyásoló tényezőket.

A viselkedéstudományon alapuló kutatásban több mint 250 utast vizsgáltak, akik az elmúlt 12 hónapban öt nagy nemzetközi légitársasággal utaztak.

A több mint 400 órányi kvantitatív kutatás során a NewTerritory csapata a résztvevőkkel 16 meghatározott attribútumot elemzett négy csoportban, hogy azonosítsa, hogyan tudják a légitársaságok márkái elérni a vásárlási hűséget ügyfeleik körében.


Fotó: depositphotos

Az értékesség érzése volt az egyik legerősebb kapcsolatban az utasok kiadási viselkedésével, és a válaszadók 73 százaléka úgy vélte, hogy az empátia a leghatásosabb módja annak, hogy a márkák ezt elérjék - például azáltal, hogy a légitársaságok megértik és kezelik az utazás olyan negatív hatásait, mint a fáradtság, az időzónák okozta megterhelés és az utazás érzelmi terhei.

A kutatás megállapította azt is, hogy az utasok 49 százaléka úgy érezte, hogy a személyre szabott pillanatok is befolyásolták döntéshozatalukat.

Példaként említették a pilóta személyes üdvözletét, a személyzet által írt egyedi üzenetet vagy egy olyan étlapot, amely az étrendi preferenciákat figyelembe veszi, amelyek mind fontos tényezők abban, hogy melyik légitársaságot választják.

A választásban az utazás kellemesebbé tétele egy másik kulcsfontosságú tényezőként jelent meg az utasok választásában. A válaszadók 66 százaléka szerint ezt váratlan, örömteli pillanatokkal lehet elérni egy monoton repülés során, de emellett az utasok 55 százaléka úgy vélte, hogy az egyediségének érzése is befolyásolta döntéshozatalukat.

A tanulmány legmeglepőbb felfedezése, hogy a hagyományos bizalom és megbízhatóság tényezők hatása csökkenőben van, és

lényegesen kevésbé valószínű, hogy a bizalom és a megbízhatóság ismételt vásárlásokat eredményez a nagy légitársaságok esetében.

A Virgin korábbi designvezetője és a NewTerritory alapítója, Luke Miles arra bárorítja a légitársaságokat, hogy fogadják el a légiközlekedés tervezésének és az ügyfélélménynek új korszakát, egyben arra figyelmeztetnek, hogy mindez elengedhetetlen ahhoz, hogy 2025-ben és azon túl fennmaradjanak és gyarapodjanak.

 


Új code-share járatok a Singapore Airlines és az Air India együttműködésével

Új code-share járatok a Singapore Airlines és az Air India együttműködésével 

Az Air India és a Singapore Airlines (SIA) megállapodott abban, hogy jelentősen kibővítik code-share megállapodásukat, 11 indiai várossal és további 40 nemzetközi célállomással bővítik hálózatukat, hogy jobb utazási lehetőségeket kínáljanak a utasaiknak Szingapúr és India között, valamint azon túl.
Pénzbírság a cseh és az osztrák államvasutakra

Pénzbírság a cseh és az osztrák államvasutakra 

Az Európai Bizottság 48,6 millió euró (19,5 milliárd forint) pénzbírságra ítélte a cseh és az osztrák államvasutakat, amiért a két vasúttársaság megsértette az európai uniós versenyjogi szabályokat.
Október végén nyílt toborzónap az Emirates-nél

Október végén nyílt toborzónap az Emirates-nél 

A dubai székhelyű légitársaság 2024-es nagyszabású kabinszemélyzetbővítési projektje tovább folytatódik. A globális toborzás Magyarországot is érinti, a legközelebbi nyílt napra októberben kerül sor Budapesten.
Újabb fenntartható programba kezd a WIZZ

Újabb fenntartható programba kezd a WIZZ 

A tesztelés két fontos útvonalon, Barcelona-Budapest és Brüsszel-Budapest között indul, az üzemanyagot a Cepsa biztosítja és a World Fuel Services osztja el az érintett reptereken év végéig.
 Új szolgáltatások a Budapest Airport palettáján

Új szolgáltatások a Budapest Airport palettáján 

A rejtett fogyatékossággal és fokozott érzékenységgel élőket segítik a Budapest Airport új szolgáltatásai.
Szakmai elismerés a légitársaság gyakornoki programjának

Szakmai elismerés a légitársaság gyakornoki programjának 

A Zynternship Awards szakmai zsűri döntése alapján arany minősítést kapott az egyetemistáknak szóló gyakornoki program.
Ismét sztrájk a brüsszeli reptéren, hatalmas fennakadások várhatók

Ismét sztrájk a brüsszeli reptéren, hatalmas fennakadások várhatók 

Az összes induló járatot törlik kedden a belgiumi charleroi-i repülőtéren a biztonsági személyzet sztrájkja miatt.
Aki még használ taxis drosztot, az ne a megszokott rutin alapján tegye

Aki még használ taxis drosztot, az ne a megszokott rutin alapján tegye 

Ugyanis egy többlépcsős, ütemezett taxiállomás-felújító programba kezdett a Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
Innováció Bécsben: digitális akadálymentesítés

Innováció Bécsben: digitális akadálymentesítés 

Az osztrák fővárosban mostantól megújulnak a digitális utastájékoztató kijelzők.
Módosult a zöld rendszámos autók parkolási kedvezménye

Módosult a zöld rendszámos autók parkolási kedvezménye 

Egyre csökken az ingyenes parkolási lehetőség.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.