Felmérték a légitársaságok utasainak költekezését

A szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a légitársaságoknak egy új korszakra kell készülniük a légi utazások tervezésében és az ügyfél élmények tekintetében, ha versenyképesek akarnak maradni.

A londoni székhelyű NewTerritory  által végzett új és mélyreható tanulmány olyan kulcsfontosságú utasviselkedési mintákat tárt fel, amelyek 2025-ben és azután is alakítják majd a légitársaságok költési trendjeit és az utasokat leginkább befolyásoló tényezőket.

A viselkedéstudományon alapuló kutatásban több mint 250 utast vizsgáltak, akik az elmúlt 12 hónapban öt nagy nemzetközi légitársasággal utaztak.

A több mint 400 órányi kvantitatív kutatás során a NewTerritory csapata a résztvevőkkel 16 meghatározott attribútumot elemzett négy csoportban, hogy azonosítsa, hogyan tudják a légitársaságok márkái elérni a vásárlási hűséget ügyfeleik körében.


Fotó: depositphotos

Az értékesség érzése volt az egyik legerősebb kapcsolatban az utasok kiadási viselkedésével, és a válaszadók 73 százaléka úgy vélte, hogy az empátia a leghatásosabb módja annak, hogy a márkák ezt elérjék - például azáltal, hogy a légitársaságok megértik és kezelik az utazás olyan negatív hatásait, mint a fáradtság, az időzónák okozta megterhelés és az utazás érzelmi terhei.

A kutatás megállapította azt is, hogy az utasok 49 százaléka úgy érezte, hogy a személyre szabott pillanatok is befolyásolták döntéshozatalukat.

Példaként említették a pilóta személyes üdvözletét, a személyzet által írt egyedi üzenetet vagy egy olyan étlapot, amely az étrendi preferenciákat figyelembe veszi, amelyek mind fontos tényezők abban, hogy melyik légitársaságot választják.

A választásban az utazás kellemesebbé tétele egy másik kulcsfontosságú tényezőként jelent meg az utasok választásában. A válaszadók 66 százaléka szerint ezt váratlan, örömteli pillanatokkal lehet elérni egy monoton repülés során, de emellett az utasok 55 százaléka úgy vélte, hogy az egyediségének érzése is befolyásolta döntéshozatalukat.

A tanulmány legmeglepőbb felfedezése, hogy a hagyományos bizalom és megbízhatóság tényezők hatása csökkenőben van, és

lényegesen kevésbé valószínű, hogy a bizalom és a megbízhatóság ismételt vásárlásokat eredményez a nagy légitársaságok esetében.

A Virgin korábbi designvezetője és a NewTerritory alapítója, Luke Miles arra bárorítja a légitársaságokat, hogy fogadják el a légiközlekedés tervezésének és az ügyfélélménynek új korszakát, egyben arra figyelmeztetnek, hogy mindez elengedhetetlen ahhoz, hogy 2025-ben és azon túl fennmaradjanak és gyarapodjanak.

 


Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.
Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra

Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra 

Hiszen a Singapore Airlines (SIA) friss jelentéséből kiderül, hogy a 2024/25-ös pénzügyi év első hat hónapjában a 19,2 millió utast szállítottak, ami 10,8 százalékos éves növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Féléves mérleg az Emirates-nél

Féléves mérleg az Emirates-nél 

A vállalatcsoport közzétette a 2024-2025-ös pénzügyi év első félévének eredményeit: új rekordot döntött a csoportszintű nyereség és árbevétel.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.