A londoni székhelyű NewTerritory által végzett új és mélyreható tanulmány olyan kulcsfontosságú utasviselkedési mintákat tárt fel, amelyek 2025-ben és azután is alakítják majd a légitársaságok költési trendjeit és az utasokat leginkább befolyásoló tényezőket.
A viselkedéstudományon alapuló kutatásban több mint 250 utast vizsgáltak, akik az elmúlt 12 hónapban öt nagy nemzetközi légitársasággal utaztak.
A több mint 400 órányi kvantitatív kutatás során a NewTerritory csapata a résztvevőkkel 16 meghatározott attribútumot elemzett négy csoportban, hogy azonosítsa, hogyan tudják a légitársaságok márkái elérni a vásárlási hűséget ügyfeleik körében.
Az értékesség érzése volt az egyik legerősebb kapcsolatban az utasok kiadási viselkedésével, és a válaszadók 73 százaléka úgy vélte, hogy az empátia a leghatásosabb módja annak, hogy a márkák ezt elérjék - például azáltal, hogy a légitársaságok megértik és kezelik az utazás olyan negatív hatásait, mint a fáradtság, az időzónák okozta megterhelés és az utazás érzelmi terhei.
A kutatás megállapította azt is, hogy az utasok 49 százaléka úgy érezte, hogy a személyre szabott pillanatok is befolyásolták döntéshozatalukat.
Példaként említették a pilóta személyes üdvözletét, a személyzet által írt egyedi üzenetet vagy egy olyan étlapot, amely az étrendi preferenciákat figyelembe veszi, amelyek mind fontos tényezők abban, hogy melyik légitársaságot választják.
A választásban az utazás kellemesebbé tétele egy másik kulcsfontosságú tényezőként jelent meg az utasok választásában. A válaszadók 66 százaléka szerint ezt váratlan, örömteli pillanatokkal lehet elérni egy monoton repülés során, de emellett az utasok 55 százaléka úgy vélte, hogy az egyediségének érzése is befolyásolta döntéshozatalukat.
A tanulmány legmeglepőbb felfedezése, hogy a hagyományos bizalom és megbízhatóság tényezők hatása csökkenőben van, és
lényegesen kevésbé valószínű, hogy a bizalom és a megbízhatóság ismételt vásárlásokat eredményez a nagy légitársaságok esetében.
A Virgin korábbi designvezetője és a NewTerritory alapítója, Luke Miles arra bárorítja a légitársaságokat, hogy fogadják el a légiközlekedés tervezésének és az ügyfélélménynek új korszakát, egyben arra figyelmeztetnek, hogy mindez elengedhetetlen ahhoz, hogy 2025-ben és azon túl fennmaradjanak és gyarapodjanak.