Visszahoznák a repülés hőskorát az üzleti utazók

A 2012. február 7-8-án rendezett Business Travel Show-n 1000 üzleti utazó megkérdezésével készült felmérés szerint az utasok jelentős része újra visszahozná a repülés aranykorát jellemző eleganciát és kényeztető szolgáltatásokat.

A kutatás szerint az üzleti utasok a lazítás és szórakozás, valamint a kemény munka iránti kötelességérzet között őrlödnek, utóbbi miatt tartják fontos, hogy kipihenten érkezzenek meg az úti célra. A felmésér szerint az utasok 31 százaléka képzeli magát szívesen egy fedélzeti bárba egy üveg pezsgővel, 13 százalékuk szerint lehetne mozi is az új super jumbókon, 8 százalék szívesen ütné el a repülési időt kaszinóban, 7 százalék csináltatná meg a frizuráját menetközben, és 5 százalék üdvözölné, ha franciaágyban pihenhetne. Legtöbben persze az olyan praktikus kívánságok mellett voksoltak, mint a nagyobb hely a lábaknak (69%), a fedélzeti wifi (54%) és a zuhanyzó (28%).

Minek örülnének az új jumbo jeteken?
Több lábhely 69%
Wifi 54%
Bár 31%
Zuhanyzó 28%
Mozi 13%
Gyermekfelügyelet 12%
Kaszinó 8%
Fodrász 7%
Franciaágy 5%

Érthető kívánság a nagyobb hely és a wifi iránti igény, de nagyon érdekes, hogy sokan örülnének bárnak és zuhanyzóknak is a jumbo jeteken, elemzte a felmérést Dave Richardson légitársasági szakértő. A légitársaságok ugyanis sok mindent ígérgettek, amikor még az Airbus A380-asa a tervezőasztalon volt, de ezekből az ígéretekből végül szinte semmi sem valósult meg. Az Emirates az egyedüli kivétel, amely valóban létrehozott egy bárt a business class végében, ez nagy népszerűségnek is örvend az utasok körében. A Qantas viszont például semmi kreatívat nem kezdett a plusz hellyel. A Virgin ugyan zuhanyzókról és edzőteremről is beszélt A380-asai rendelésekor, de a légitársaságra nehezedő pénzügyi nyomás miatt végül a plusz szolgáltatások helyett plusz ülések kerültek a gépre.

Érthető, hogy az emberek éreznek némi nosztalgiát a repülés aranykora iránt, véli a szakértő, de a 60-as, 70-es évek fedélzeti szolgáltatásainak visszahozása nem járható út. Valójában a repülés akkoriban sokkal drágább volt és sokszor még azok is dohányfüstben úsztak, akiknek a nemdohányzó részre szólt a jegyük, emlékeztet a szakértő.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.