Visszatér az európai légtérbe a Garuda

A Garuda Indonesia légitársaság bejelentette, hogy jövő évtől újra közlekedik Európába, mivel újraindítja járatát Amszterdam és Dzsakarta között.

Az amerikai fociliga döntője, a Super Bowl nem csupán az amerikai kultúra jelentős részeként fontos esemény, de reklámszempontból is az egyik legfonbtosabb. A Super Bowl döntőjébe hirdetőként bekerülni presztízskérdés, a cégek egymást licitálják túl a részvételi lehetőségért, éppen ezért nagyon drága is.

Az elmúlt húsz évben a Super Bowl 2,2 milliárd dollárnyi reklámbevételt hozott – állapítja meg a TNS Media Intelligence. 1990 és 2009 között 210 hirdető több mint 1400 reklámját láthatták a nézők a döntő alatt.

Az öt legnagyobb Super Bowl-hirdető 783 millió dollárt költött a döntők során, ami a teljes költés 36 százalékát tette ki. A Budweiser-t is gyártó Anheuser-Busch sörgyártó vállalat és a Pepsi az elmúlt húsz év alatt minden döntőben reklámozott.

Ők a két legnagyobb hirdető is, őket követi a General Motors, a Walt Disney és a Time Warner. A legnépszerűbb reklámokat a sörmárkák, üditőitalok és autógyártók szállítják.

Nem olcsó
Húzs év alatt a 30 másodperces reklámok elhelyezésének ára megnnégyszereződött, 2009-ben három millió dollárba (558 millió forint) került egy szpot. Idén olcsóbb lesz valamivel, a CBS 2,5 és 2,8 millió dollár körül kínálja a felületeit.

2005 óta lassú csökkenés tapasztalható mind a hirdetők össz-számában, mind pedig az új hirderőkében, ugyanakkor a döntő ideje alatt sugárzott reklámok percideje – ha nem is egyenletesen – de növekedést mutat. Míg 2000-ben a Super Bowl közvetítési idejéből 39 percet foglaltak el reklámok, addig a tavaly már 45 percet, ami amúgy is csúcsot jelentett.

A Super Bowl egyetlen közvetítéssel nagyjából annyi reklámbevételt hoz, mint az amerikai baseball liga döntőjének átlagban 5 mérkőzésének közvetítése.

Legendák
A Super Bowl története során született pár valóban legendás reklám, amit a hirdetők vagy kifejezetten a döntőre készíttetek el, vagy pedig ott volt a premierje.

1984
Apple-Macintosh „1984”
Nem kell bemutatni az Apple Macintosh reklámját, azt viszont kevesen tudják, hogy éppen a Ridley Scott által rendezett film miatt vált olyan fontossá a Super Bowl döntőjében szerepelni.
 

{video|id=919|width=425|height=344}



1990
Nissan 300XZ Twin Turbo
A reklámot Ridley Scott rendezte. A lakossági és hatósági panaszok szerint a reklám az utcai versenyzést és gyorshajtást reklámozza, azért egyetlen egyszer, a Super Bowl-on ment csak le televízióban.
 

{video|id=920|width=425|height=344}



1993
McDonald’s Big Mac
Az akkor éppen csúcson lévő Michael Jordan, és az épp visszavonuló Boston Celtics legenda Larry Bird versenyeznek, hogy ki tud egyre bonyolultabb akadályokkal ellátott helyzetekből kosarat dobni.
 

{video|id=921|width=425|height=344}



1996
Pepsi – Coke Guy Caught on Cam (Your Cheatin’ Heart)
Egy 2008-as szavazás szerint az elmúlt húsz év legjobb Super Bowl reklámja.
 

{video|id=922|width=425|height=344}



A USA Today Super Bowl Ad Meter szerint az elmúlt húsz év legkedveltebb döntős reklámjai: http://en.wikipedia.org/wiki/USA_Today_Super_Bowl_Ad_Meter

 


Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.