Visszatér az európai légtérbe a Garuda

A Garuda Indonesia légitársaság bejelentette, hogy jövő évtől újra közlekedik Európába, mivel újraindítja járatát Amszterdam és Dzsakarta között.

Az amerikai fociliga döntője, a Super Bowl nem csupán az amerikai kultúra jelentős részeként fontos esemény, de reklámszempontból is az egyik legfonbtosabb. A Super Bowl döntőjébe hirdetőként bekerülni presztízskérdés, a cégek egymást licitálják túl a részvételi lehetőségért, éppen ezért nagyon drága is.

Az elmúlt húsz évben a Super Bowl 2,2 milliárd dollárnyi reklámbevételt hozott – állapítja meg a TNS Media Intelligence. 1990 és 2009 között 210 hirdető több mint 1400 reklámját láthatták a nézők a döntő alatt.

Az öt legnagyobb Super Bowl-hirdető 783 millió dollárt költött a döntők során, ami a teljes költés 36 százalékát tette ki. A Budweiser-t is gyártó Anheuser-Busch sörgyártó vállalat és a Pepsi az elmúlt húsz év alatt minden döntőben reklámozott.

Ők a két legnagyobb hirdető is, őket követi a General Motors, a Walt Disney és a Time Warner. A legnépszerűbb reklámokat a sörmárkák, üditőitalok és autógyártók szállítják.

Nem olcsó
Húzs év alatt a 30 másodperces reklámok elhelyezésének ára megnnégyszereződött, 2009-ben három millió dollárba (558 millió forint) került egy szpot. Idén olcsóbb lesz valamivel, a CBS 2,5 és 2,8 millió dollár körül kínálja a felületeit.

2005 óta lassú csökkenés tapasztalható mind a hirdetők össz-számában, mind pedig az új hirderőkében, ugyanakkor a döntő ideje alatt sugárzott reklámok percideje – ha nem is egyenletesen – de növekedést mutat. Míg 2000-ben a Super Bowl közvetítési idejéből 39 percet foglaltak el reklámok, addig a tavaly már 45 percet, ami amúgy is csúcsot jelentett.

A Super Bowl egyetlen közvetítéssel nagyjából annyi reklámbevételt hoz, mint az amerikai baseball liga döntőjének átlagban 5 mérkőzésének közvetítése.

Legendák
A Super Bowl története során született pár valóban legendás reklám, amit a hirdetők vagy kifejezetten a döntőre készíttetek el, vagy pedig ott volt a premierje.

1984
Apple-Macintosh „1984”
Nem kell bemutatni az Apple Macintosh reklámját, azt viszont kevesen tudják, hogy éppen a Ridley Scott által rendezett film miatt vált olyan fontossá a Super Bowl döntőjében szerepelni.
 

{video|id=919|width=425|height=344}



1990
Nissan 300XZ Twin Turbo
A reklámot Ridley Scott rendezte. A lakossági és hatósági panaszok szerint a reklám az utcai versenyzést és gyorshajtást reklámozza, azért egyetlen egyszer, a Super Bowl-on ment csak le televízióban.
 

{video|id=920|width=425|height=344}



1993
McDonald’s Big Mac
Az akkor éppen csúcson lévő Michael Jordan, és az épp visszavonuló Boston Celtics legenda Larry Bird versenyeznek, hogy ki tud egyre bonyolultabb akadályokkal ellátott helyzetekből kosarat dobni.
 

{video|id=921|width=425|height=344}



1996
Pepsi – Coke Guy Caught on Cam (Your Cheatin’ Heart)
Egy 2008-as szavazás szerint az elmúlt húsz év legjobb Super Bowl reklámja.
 

{video|id=922|width=425|height=344}



A USA Today Super Bowl Ad Meter szerint az elmúlt húsz év legkedveltebb döntős reklámjai: http://en.wikipedia.org/wiki/USA_Today_Super_Bowl_Ad_Meter

 


Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.
Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra

Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra 

Hiszen a Singapore Airlines (SIA) friss jelentéséből kiderül, hogy a 2024/25-ös pénzügyi év első hat hónapjában a 19,2 millió utast szállítottak, ami 10,8 százalékos éves növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Féléves mérleg az Emirates-nél

Féléves mérleg az Emirates-nél 

A vállalatcsoport közzétette a 2024-2025-ös pénzügyi év első félévének eredményeit: új rekordot döntött a csoportszintű nyereség és árbevétel.
Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés

Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés 

Ez a harmadik Airbus A220-300-as szállítás a idei évben, a légitársaság által megrendelt 50 darab Airbus A220-300 repülőgép egyike.
Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban!

Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban! 

Erdőkertesen szállt fel és a Nyugati Pályaudvarra tartott egy gazdátlan kutya.
Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál

Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál 

2024 harmadik negyedévében 5,4 százalékkal növelte utasforgalmi kapacitását a Turkish Airlines. A légitársaság összesen 24,5 millió utast szállított, és 1,3 milliárd USD főtevékenységből származó nyereséget ért el.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.