Az Iberia légitársaság június 1-jétől heti három, júliusban heti négy járatot közlekedtet majd. A légitársaság A320-as gépcsaládjának spanyol lobogó színeit viselő gépei kedden, szerdán és csütörtökön, júliusban pedig ezeken kívül pénteken is közlekednek. Az első gép az IBERIA menetrendje szerint június 1-jén 11.40-kor száll fel és 14.40-kor érkezik Budapestre, majd 15.25-kor indul vissza Madridba, ahová 18.45-kor érkezik meg.
–Mindezzel nemcsak a magyar és a spanyol főváros összeköttetése javult, hiszen ezzel kedvező átszállási lehetőségek nyílnak a Latin-Amerikába utazni vágyók számára is. A riói olimpia közeledtével ez a járat a magyar utazók számára is vonzó lehet – mondta el Glázer Tamás. Hozzátette: a most lezajlott tárgyalások eredményeképpen az Iberia és a Magyar Turizmus Zrt. közös tanulmányúton látja majd vendégül a spanyol utazási szakembereket és a média képviselőit Budapesten, továbbá tárgyalásokat kezdenek a spanyolországi és latin-amerikai marketingtevékenység összehangolása érdekében.
A Magyarországra látogató spanyol turisták száma évről évre emelkedik: KSH 2015-re vonatkozó előzetes adatai szerint 148 496 spanyol utazó látogatott hazánkba, ami 6,3%-kal haladja meg az előző évi eredményeket. A magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött 357 430 spanyol vendégéjszaka pedig összesen 9,3 %-os bővülést jelent. Tekintettel arra, hogy a spanyolok külföldi utazásaik során átlagosan akár 80-100 eurót is költenek naponta, a Magyarországon 10 milliárd forintot meghaladó bevételt is generálhatnak az ide látogatók.
A Magyar Turizmus Zrt. számára a 2014-2020-as pénzügyi időszakban vált először lehetővé, hogy turisztikai marketingtevékenységre is uniós forrást szerezzen. Ezeknek a forrásoknak rendkívüli szerepe lehet Magyarország külföldi népszerűsítésében, a következő 3 évben ugyanis több mint 8,35 milliárd forint hívható le erre a célra, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében. A nemzeti turisztikai marketingszervezet a piaci potenciál és a nemzetközi keresleti trendek figyelembe vételével 2016-os stratégiájában kiemelt célpiacként jelölte meg a latin nyelvű európai országokat is. A megcélzott küldőpiacokat bizonyos általános jellemzőket (pl. nyelv, földrajzi elhelyezkedés, turisztikai motiváció) figyelembe véve országcsoportokra bontva, regionális marketingkommunikáció segítségével szólítják meg. A nagyközönséget megszólító kampányok helyi akciókkal, Magyarország turisztikai kínálatát innovatív módon bemutató szakmai rendezvényekkel, prezentációkkal, workshopokkal egészülnek ki. A hazai turisztikai kínálatot novemberben Európa egyik legjelentősebb hivatásturisztikai vásárán, a barcelonai IBTM World-ön, majd januárban a madridi FITUR-on mutatták be a szakmai és a nagyközönségnek.
A társaság a meglévő külképviseletek tevékenységét kiterjeszti a hasonló kulturális jegyekkel, attitűdökkel rendelkező régión belül, így spanyol külképviselete révén az eddigieknél jóval erősebb tevékenységet fog kifejteni például Portugáliában is.
Forrás: Turizmus Online