A KLM Holland Királyi Légitársaság ötről négyre csökkenti napi légi járatai számát Brüsszel és az amszterdami Schiphol repülőtér között, a maradék egy járatot pedig a Thalys nagysebességű vonatával váltja ki. A vasúti szerelvények sebesség, megbízhatóság és kényelem szempontjából teljes mértékben megegyeznek a légi közlekedés nyújtotta szolgáltatásokkal. Az az elhatározás, hogy ötről négyre csökkentsék a napi járatok számát a Brüsszel–Schiphol távon csak az első lépés, ugyanis a KLM szándéka, hogy még tovább redukálja a repülőjáratok gyakoriságát ezen a szakaszon, amit első sorban azok az utasok használnak, akik az amszterdami Schiphol repülőtérről csatlakozó járatokkal repülnek interkontinentális állomásokra.
„Az intermodális szállítás – beleértve a vonatokat és a repülőgépeket – továbbra is összetett és kihívásokkal teli üzlet. Célunk, hogy mindkét területen a maximumot nyújtsuk. A napi járatok számának csökkentése remek módja annak, hogy még több tapasztalatot szerezzünk az Air&Rail-szolgáltatások terén” – nyilatkozta Pieter Elbers, a KLM elnök-vezérigazgatója.
A KLM a Thalys és az NS Duch Railways összefogása része a KLM „Fly Responsibly” kezdeményezésének. Mindemellett a résidő korlátozásaival is számolnia kell a KLM-nek a Schiphol repülőtéren. A vasúti szolgáltatások bonyolítják majd a Schipholra érkező mellékutas forgalmat, a rendelkezésre álló közlekedési módoknak köszönhetően pedig javul a hálózat minősége.
„Fly Responsibly” és a résidő-korlátozás
A KLM elkötelezett a légi közlekedést érintő fenntartható jövő létrehozása iránt, ezért indította el „Fly Responsibly” elnevezésű kezdeményezését. Ez magában foglalja a KLM minden jelenlegi és jövőbeli erőfeszítéseit tevékenysége fenntarthatóságának javítása érdekében. Ám valódi eredmény csak úgy érhető el, ha az teljes szektor összefog. A „Fly Responsibly” kezdeményezéssel a KLM arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy a szén-dioxid-helyettesítő szolgáltatásokat válasszák, míg a társaságokat arra buzdítja, hogy a KLM vállalati bioüzemanyag-programjának segítségével tervezzék meg az üzleti utakat.
Az Air&Rail-termék fejlesztése
Air&Rail-szolgáltatás könnyen foglalható a KLM.com-on keresztül. A KLM-járatokkal történő egyszerűbb kapcsolat biztosítása érdekében a Thalys, a NS, a KLM és a Schiphol repülőtér törekszik a poggyászkezelés és az egyéb szolgáltatások fejlesztésére, valamint külön Air&Rail check-in pultot hoznak létre az amszterdami Schiphol repülőtéren.
Forrás: Turizmus Online